Przydatne porady dotyczące ćwiczeń Pilates

Porady na temat ćwiczeń Pilates, niezbędna wiedza do rozpoczęcia treningów i efektywnego ich wykorzystania.

Najnowsze w kategorii

Ćwiczenia na mięśnie nóg

Przykładowe propozycje ćwiczeń na mięśnie nóg Ćwiczenie 1 Przysiady ze sztangą Stoimy w lekkim rozkroku. Sztanga oparta na barkach. Tułów wyprostowany. Powoli wykonujemy przysiad, aż do momentu, w którym uda są równoległe z poziomem. Następnie powoli się prostujemy. To samo ćwiczenie w szerszym rozkroku. Stopy skręcone palcami na zewnątrz. Powoduje to obciążenie mięśni obszernych bocznych, oraz przywodzicieli uda. Stopy równolegle, a nogi blisko siebie. Takie ćwiczenie powoduje obciążenie mięśni obszernych pośrednich, prostych oraz przywodzicieli uda. Kolana skierowane do wewnątrz, ku sobie. Powoduje to obciążenie mięśni obszernych pośrednich. Podczas wykonywania tego ćwiczenia należy zwrócić szczególną uwagę na dolną część pleców. Dlatego też należy te ćwiczenie wykonywać powoli, by plecy nie były przeciążone. Unikać należy także robienia tzw. "kociego grzbietu". Nie należy robić pełnego przysiadu, gdyż wtedy przecią ... czytaj całość

Jak ćwiczyć mięśnie brzucha

Jak ćwiczyć mięśnie brzucha - problemy z ćwiczeniami We wskazaniach treningowych podkreśla się ostatnio, że trenując mięsnie brzucha, powinniśmy unikac uruchamiania zginaczy stawu biodrowego (mięsnia biodrowo-lędźwiowego, grzebieniowego oraz mięsnia prostego uda). W wielu artykułach na ten temat zwraca się uwagę, że uruchamianie zginaczy stawu biodrowego jest głowną przyczyną bólów krzyża. Podjesię agrument, że skurcze tych mięsni powodują wywołujace bolesnośc nadmierne rozciąganie kręgosłupa. Aby uninącć tych problemów do treningu mięsni brzucha dołączono skłony. W ćwiczeniu tym kręgosłup zgina się wyłącznie w okolicy klatki piersiowej. Przedstawione powyżej rozumowanie wydaje się logiczne. Kiedy jednak przyjrzećsię problemowi bliżej, okazuje sie, że trudno znaleść dowody na koniczność wyłączenia zginaczy stawu biodrowego z ćwiczeń mięsni brzucha. Co więcej, wszystko wskazuje na to, że udziału tych mięśni po prostu nie można wyeliminować. I zwróćmy ... czytaj całość

Połączenie ciała i umysłu

Pilates to doskonałe połączenie ciała i umysłu Joanna Zapolska jest trenerem w fitness klubie Maniac Gym, wielokrotną Mistrzynią Polski w gimnastyce sportowej, wicemistrzynią świata w fitness, wykładowcą akademickim i doktorantką AWFiS w Gdańsku. Większość kobiet zdecydowanie stroni od zajęć typu siłowego. To właśnie dla nich rozwijający się aerobik, stanowi interesującą formę aktywności. Popularny aerobik jest rodzajem filozofii życiowej, stylu bycia, "mody na sprawność" i sportową sylwetkę. To nie tylko ćwiczenia fizyczne, to także sposób postępowania mający na celu zwiększenie wydolności fizycznej organizmu, regulacji masy ciała i rozładowania napięcia psychicznego. Spośród wielu różnych proponowanych zajęć można znaleźć formy najbardziej nam odpowiadające, a przede wszystkim o różnym poziomie zaawansowania i intensywności. W grupie różnych zajęć aerobiku od dłuższego czasu dużą popularnością cieszą się zajęcia wyciszające zwa ... czytaj całość

Oddychanie w Pilates

Oddychanie w ćwiczeniach Pilates W oczekiwaniu na wydech. W pilatesie właściwe oddychanie jest podstawową sprawą. Pełny wydech pozwala dotrzeć do najgłębszych partii mięśni brzucha. Zbyt często na siłowni rzucamy się na materac i "produkujemy" 100 szybkich brzuszków, które angażują jedynie mięśnie znajdujące się na wierzchu. Tymczasem brzuch składa się z wielu warstw mięśni. Wykonując powolne, kontrolowane ruchy i oddychając głęboko, możesz aktywizować większą liczbę włókien mięśni. Na tym polega sekret kształtowania płaskiego brzucha. W pilatesie oddychanie wymaga koncentracji. Kiedy wdychasz powietrze przez nos, pozwól, aby swobodnie wypełniało twoje płuca. Uniosą się żebra i zwiększy się przestrzeń między żebrami a kręgosłupem, obniży się przepona. Następnie otwórz usta i zrób głęboki wydech, pozwalając, by powietrze opuściło płuca, przepona uniosła się, a mięśnie brzucha "zapadły". Im bardz ... czytaj całość

Mapa Strony Subskrybuj RSS Polityka prywatności

Copyright © 2002 - 2017 Fitness Pilates