Sobota, Grudzień 5
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. Jak skakać, żeby schudnąć?

Jak skakać, żeby schudnąć?

Sprawdź, jakich cudów może dokonać regularne skakanie na skakance! 

Skuteczna zabawa z dzieciństwa

Skakanka to bardzo prosty przyrząd gimnastyczny, składa się z linki, bądź sznurka zakończonego z obydwóch stron rączkami umożliwiającymi obracanie. Kojarzycie koordynację ruchową bokserów i ich pracę nóg? To właśnie w sporej części zasługa skakanki. Te proste urządzenie potrafi niejedną osobę wpędzić w mocną zadyszkę! 

Jakie efekty przynosi jeszcze skakanie na skakance? Wpływa bardzo pozytywnie na nasz metabolizm, przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej oraz jest dużym wydatkiem energetycznym. Ćwiczenia te wpływają zatem na przyśpieszenie tętna czy też poprawę pracy serca. Można na niej wykonywać także interwały, co przyczyni się do powstania tak zwanego długu tlenowego. Skakanie poprawia wygląd łydek oraz ud, które są zmuszone do ciągłej pracy.

fot. Rossmann

Pół godziny intensywnego skakania pozwoli ci spalić około 300-400 kcal! Jakie mamy możliwości ćwiczeń? Otóż możemy wykonywać na przykład wcześniej już wspomniane interwały.

  • Najpopularniejszą ich formą jest 15 sekund pracy w szybkim skipie, na 15 sekund przerwy.
  • Możliwe jest także ciągłe skakanie z przyśpieszeniami. 18 minut pracy, co 50 sekund przyśpieszamy w formie skipu maksymalnie na 10 sekund.
  • Możemy także skakać w formie rund. Na przykład 3 minutowe okresy pracy na jednominutowe okresy przerwy. Jest to czas trwania rundy bokserskiej.

Trening na skakance może stać się monotonny jeśli będziemy ciągle robić to samo. Z tego względu warto manipulować formami skakania. Jednego dnia wykonujemy interwał, drugiego dłuższe skakanie, trzeciego luźne, przeplatane zabawą. Zabawą na skakance może być nauka trików, takich jak przeplatanie ramion, czy skakanie do tyłu.  

Co jeszcze jest ważne podczas treningu na skakance? Odpowiednia amortyzacja oraz ubiór - najlepsze będą buty sportowe oraz odzież termoaktywna. 

Co daje skakanie na skakance?

  • Wzmocnienie układu krwionośnego,
  • polepszenie koordynacji ruchowej,
  • redukcja zbędnej tkanki tłuszczowej,
  • wzmocnienie całego ciała z naciskiem na mięśnie górnej części ciała: przedramiona, bicepsy, tricepsy, ramiona,
  • zapobieganie osteoporozie,
  • dobry trening cardio.
Judyta Przybyszewska

Judyta Przybyszewska

Czytaj poprzedni

Czasem lepiej jest zrobić mniej

Czytaj następny

Trening na mięśnie grzbietu zestaw 12 ćwiczeń pozwalających wzmocnić mięśnie grzbietu

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).