Środa, Październik 28
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. Jak uzyskać płaski brzuch

Elements envato

Jak uzyskać płaski brzuch

Płaski brzuch to marzenie pewnie nie jednej kobiety – dlatego przedstawiamy Wam kilka ćwiczeń na wysmuklenie tej części ciała. Gotowi?

Rozgrzewka

To absolutna podstawa każdej aktywności fizycznej: pomaga zminimalizować ryzyko kontuzji i zwiększa szanse na lepsze rezultaty. Dobra rozgrzewka to nawet 10 minut w całym 30 minutowym treningu! Już to powinno świadczyć o tym, jak jest ważna. Dobrym początkiem będzie trucht, który w końcu przejdzie do biegu w miejscu. Kilka pajacyków, pompek i przysiadów, a od razu zauważycie, że wszystkie Wasze mięśnie są rozgrzane.

Prostowanie nóg

Ćwiczenie zaczynamy od pozycji leżącej: uginamy nogi w kolanach i podciągamy je do klatki piersiowej. Głowę i łopatki unosimy nad matę, a dłońmi dotykamy kostek. Przy wdechu prostujemy nogi przed siebie – lub w stronę sufitu – a ręce wyciągamy za głowę. Przy wydechu uginamy nogi w kolanach i przyciągamy je z powrotem do klatki piersiowej. Dłonie wracają więc do kostek.

Nożyce

Jest to jedno z najczęściej wykonywanych ćwiczeń na zajęciach sportowych w szkole: wszyscy wtedy kładli się na podłodze z nogami wyciągniętymi do przodu. Po wyciągnięciu ich do przodu krzyżujemy je ze sobą lub na przemiennie opuszczamy i unosimy jedną do góry, a drugą opuszczamy. Ćwiczenie wzmocni większość mięśni Waszego brzucha, co optycznie go wyszczupli.

Odpoczynek

Ważne jest to, by w czasie treningu dać sobie trochę odpoczynku – nasze mięśnie muszą się zregenerować, by ćwiczenia przyniosły jakiekolwiek efekty. Ćwiczenia na brzuch można wykonywać co drugi dzień – oznacza to cały dzień bez ćwiczeń angażujących mięśnie brzucha. Nie bez powodu zaleca się aktywność fizyczną 3-4 razy w tygodniu.

Odpowiednia dieta

Żadne ćwiczenia nie przyniosą nam oczekiwanych rezultatów, jeśli tkanka tłuszczowa będzie na wysokim poziomie - tłuszcz przysłoni wypracowane mięśnie i możemy zapomnieć o zgrabnym, płaskim brzuchu. Regularne i zbilansowane posiłki to podstawa do zgubienia zbędnych kilogramów i zachowania smukłej sylwetki. 

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Krótki trening bez wychodzenia z domu

Czytaj następny

Jęczmienna, jaglana czy może bulgur? Która kasza jest najzdrowsza?

Komentarze

Dla Ciebie

Pilates czy joga?

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).