Czwartek, Luty 29
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. 7 powodów, dla których warto uprawiać jo...

Rodzina Zdrowia

7 powodów, dla których warto uprawiać jogę

Dla jednych joga to tylko trening ciała. Dla innych sposób na życie. Z pewnością jest to jeden z najlepszych sposobów na poprawę samopoczucia i kondycji, zarówno fizycznej, jak i psychicznej. Dlaczego warto ćwiczyć jogę?

Wpływ jogi na zdrowie

Wzmocnienie mięśni, zwiększenie elastyczności ciała i spokój umysłu - to tylko niektóre korzyści, jakie przynosi regularne uprawianie jogi.

Trening całego ciała

Joga jest kompletnym treningiem, ponieważ angażuje praktycznie wszystkie mięśnie naszego ciała. Regularne ćwiczenia zwiększają zakres ruchu, wydłużają ścięgna, więzadła i mięśnie, również te głębokie. Oprócz tego, porównując ją z innymi aktywnościami, uprawianie jogi nie niesie ze sobą wysokiego ryzyka pojawienia się kontuzji.

Trenujesz, gdzie chcesz

Jogę można ćwiczyć wszędzie – na plaży, na siłowni lub w zaciszu własnego domu. Potrzebna jest tylko mata i wygodny strój.

Lepszy sen

Regularne praktykowanie jogi pomaga w walce z bezsennością. Spokój umysłu, który ćwiczysz na macie, pozwala zapanować nad natłokiem myśli utrudniającym zasypianie. Dzięki temu szybciej zaśniesz i nie będziesz budzić się w środku nocy.

Redukcja stresu

W dzisiejszym świecie stres jest nieodłącznym elementem codziennego życia. Badania wykazują, że joga zmniejsza poziom kortyzolu (hormonu stresu) i zwalcza jego negatywny wpływ na organizm.

fot. Polki.pl

Poprawa krążenia

Regularne uprawianie jogi ma pozytywny wpływ na zdrowie układu sercowo naczyniowego. Podczas ćwiczeń, które wymagają prawidłowego oddychania, dotleniają się komórki w całym organizmie.

Poprawa nastroju

Liczne badania wykazały, że regularne ćwiczenie jogi może być także metodą wspomagającą leczenie zaburzeń psychicznych, w tym zaburzeń lękowych. Stwierdzono, że joga w tym zakresie działa lepiej, niż spacerowanie.

Zmniejszenie bólu

Regularne rozciąganie pozwalają przywrócić prawidłowe napięcie mięśniowe w ciele. Już 30 minut praktyki jogi dziennie, po całym dniu siedzenia za biurkiem, przyniesie ulgę obolałym plecom. Ćwiczenie jogi łagodzi również bóle menstruacyjne.  

Joga pozwala być sprawnym zarówno na ciele, jak i na umyśle. Chcesz praktykować jogę, ale nie wiesz jak zacząć? Obejrzyj poradnik dla początkujących.

Ilona Płotek

Ilona Płotek

Czytaj poprzedni

Dieta ziemniaczana

Czytaj następny

Mięśnie brzucha wiadomości ogólne oraz zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).