Poniedziałek, Grudzień 6
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. Ćwiczenia równoważne – trening dla każde...

Elements envato

Ćwiczenia równoważne – trening dla każdego!

Niezależnie czy ćwiczysz dla lepszego ciała, większej siły, bardziej widocznych mięśni czy lepszego samopoczucia – na pewno wiesz, że ćwiczenia wspomagają walkę o dobre zdrowie. Ćwiczenia równoważne pomagają w codziennych czynnościach i poprawiają wyniki niektórych dyscyplin!

Równowaga – czy warto ją ćwiczyć

Wydawać by się mogło, że wykształcenie się równowagi w życiu płodowym i wczesnym dzieciństwie w zupełności wystarczy. Okazuje się jednak, że ćwiczenia równowagi pomogą lepiej zachować stabilność w codziennych czynnościach!

Koniec z przypadkowymi poślizgnięciami – prawidłowo działające receptory czucia głębokiego sprawiają, że jesteśmy w stanie szybciej i lepiej zareagować w przypadku nagłej utraty równowagi. Do tego wpływają one na:

  • poprawienie ogólnej sprawności fizycznej,
  • rozwinięcie cech motorycznych i koordynacji ruchowej,
  • zwiększenie koordynacji i stabilności,
  • poprawiają pracę układu oddechowego i krwionośnego.

Ćwiczenia równoważne – przykłady

Na szczęście ćwiczenia równoważne z łatwością wykonasz w domu! Nie potrzebujesz do tego żadnego dodatkowe sprzętu: wystarczy Ci wygodny strój i wolna przestrzeń. Wszelkie akcesoria są opcjonalne i też niepotrzebne każdemu.

Ważna jest za to systematyczność. Warto więc zacząć od 3 sesji w tygodniu, wybierając kilka ćwiczeń z naszych przykładów. Równowagę można ćwiczyć:

  • wspinając się na palce jednej nogi, podczas gdy drugą unosisz do klatki piersiowej, ze zgiętym kolanem,
  • stanie na jednej nodze (jeśli chcesz utrudnić sobie ćwiczenie, możesz zamknąć oczy i unieść ręce nad głowę),
  • chodzenie po niestabilnej powierzchni, jak np. śliski koc położony na panelach,
  • wykonywanie pozycji jaskółki lub bociana,
  • chodzenie po linie lub sznurku położonym na podłodze,
  • marsz z zamkniętymi oczami,
  • wyskoki i przysiady na jednej nodze,
  • rzucanie lekkiej piłki (np. plażowej) z drugą osobą,
  • chodzenie po krawężniku, np. w trakcie spacerów.

Jeśli tego typu ćwiczenia to dla Ciebie za mało, możesz rozejrzeć się za piłkami bosu, platformami balansującymi, dyskami obrotowymi lub piłkami gimnastycznymi. Więcej przeczytasz w naszym poprzednim artykule: Jak wygląda trening na BOSU

Co prawda trening równowagi nie wpłynie na wygląd Twojej sylwetki, to jednak szybko zauważysz, jak ułatwia i usprawnia codzienne funkcjonowanie!

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Nordic walking - chodzenie z kijkami

Czytaj następny

Pilates czyli jak kształtować idealną sylwetkę

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).