Czwartek, Sierpień 13
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. Odchudzanie przez bieganie - czy to dzia...

Elements envato

Odchudzanie przez bieganie - czy to działa

Bieganie nie jest dobrym sportem dla każdego. Niektórzy nie ukrywają, że czują się znudzeni, a inni po prostu nie zauważają efektów. Mimo to cieszy się dużą popularnością i trzeba mu przyznać wielką zaletę: nie wymaga specjalnego sprzętu, przez co jest bardzo tanią formą aktywności.

Czy można schudnąć dzięki bieganiu

Oczywiście, że tak! Każda aktywność fizyczna przyczynia się do spalania kalorii, a to ich ujemne dostarczanie sprawia, że tracimy zbędne kilogramy. Poza tym, w trakcie biegu angażujemy do pracy kilkaset mięśni, dzięki czemu jest zaliczany do sportu ogólnorozwojowego. Nie tylko pomaga schudnąć, ale wzmacnia mięśnie, a tym samym optycznie wyszczupla naszą sylwetkę. Nie trzeba się bać, że zbyt wiele ćwiczeń sprawi, że będziemy wyglądać jak kulturyści!

Jak biegać, by najszybciej schudnąć

Kiedy nasz organizm czerpie energię z tkanki tłuszczowej? W momencie, gdy w czasie ćwiczeń jesteśmy w stanie swobodnie rozmawiać. Dlatego właśnie najbardziej zaleca się jogging – spokojne tempo, regularny oddech i już możemy niemal poczuć, jak tracimy na wadze! Lekki trucht przyczynia się do zgubienia niechcianego tłuszczu z bioder, brzucha, pośladków i oczywiście ud. Odpowiednia technika pozwala jednak wyćwiczyć też ramiona, która również na tym zyskają. Warto jednak przestrzegać kilku uniwersalnych zasad:

  • nie biegaj na czczo – zjedz posiłek na około dwie godziny po treningu, a po nim zadbaj o to, by zjeść dwa kolejne posiłki (jeden chwile po treningu, np. koktajl lub banan, a drugi po godzinie – pełnowartościowy posiłek),
  • wzbogać swoją dietę o węglowodany,
  • poświęć na bieganie więcej, niż 30-40 minut: po tym czasie zwiększa się spalanie tkanki tłuszczowej,
  • nie narzucaj sobie zbyt dużych celów! Przy bieganiu łatwo można się zniechęcić i porzucić postanowienia. 
Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Nie męcz się z kręczem szyi!

Czytaj następny

3 ćwiczenia wzmacniające plecy

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).