Sobota, Grudzień 5
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. Zestaw ćwiczeń dla dzieci

Zestaw ćwiczeń dla dzieci

Ćwiczenia ruchowe dla dzieci to doskonały pomysł na nudę. Większość aktywności nie wymaga skomplikowanych przyrządów czy akcesoriów i swobodnie możemy je zaproponować naszym maluchom nawet w domu!

Zadbaj o aktywność dziecka

Badania w National Academy of Sciences wykazują, że prawie 30% dzieci w wieku od 6 do 11 lat ma nadwagę, a 15,3% jest otyłych. Dlatego warto zachęcić nasze pociechy do sportu. W okresie jesienno-zimowym jesteśmy szczególnie leniwi i nie mamy ochoty na ruch, dlatego my proponujemy codzienny, krótki - 30 minutowy trening! Oto kilka ćwiczeń, które pomogą utrzymać odpowiednią wagę!

Zaczynamy od rozgrzewki, czyli pajacyki - to doskonały sposób na rozgrzanie większej ilości mięśni jednocześnie. Następnie robimy podskoki raz na jednej, raz na drugiej nodze - tego rodzaju ćwiczenie poprawia koordynację i równowagę. Kolejne są wymachy ramionami i tak każde ćwiczenie po 15 powtórzeń.

Przechodzimy teraz do części właściwej i zaczynamy od:

  • "kociego grzbietu" - wykonujemy go w klęku, unosimy do góry i do dołu "grzbiet" czyli nasze plecy,
  • następnie zabawa w pchanie taczek - trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek,
  • marsz na czworaka w podporze przodem,
  • szybki sprint w miejscu.

fot. siewie

Teraz ćwiczenia na wsparcie mięśni:

  • siadamy na ziemi i wykonujemy skłony do stóp, nogi muszą być złączone i wyprostowane,
  • stojąc wykonujemy wypad raz na jedną nogę, raz na drugą,
  • siedząc po turecku wyciągamy prawą rękę do góry, a następnie kierujemy ją jak najbardziej w lewą stronę. To samo robimy z drugą ręką,
  • teraz próbujemy złapać swoje ręce za plecami, wykonując tzw. agrafkę,
  • na zakończenie kilka obrotów głową w jedną i drugą stronę.

Co jeszcze ciekawego możesz robić w domu z dzieckiem?

Pobawcie się w chowanego, berka czy też stwórzcie tor przeszkód - wystarczy wybrać kilka zabawek i ułożyć je na dywanie w odległości około 70 cm, tak aby maluch swobodnie mógł się między nimi poruszać. 

Z dzieckiem należy kreatywnie wykorzystywać wszystko to, co mamy pod ręką. Dzięki ćwiczeniom poprawiamy kondycję oraz koncentrację, zwiększamy elastyczność i korygujemy postawę. Nie czekajcie i bawcie się dobrze już teraz!

Judyta Przybyszewska

Judyta Przybyszewska

Czytaj poprzedni

Zdrowe kolana - ćwiczenia

Czytaj następny

Istotna rola wody w organizmie

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).