Poniedziałek, Maj 25
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ciekawostki
  3. Pilates czyli jak kształtować idealną sy...

Pilates czyli jak kształtować idealną sylwetkę

Metoda może być praktykowana przez osoby w każdym wieku. Ćwiczenia są dostosowane do indywidualnych możliwości i pozwalają doprowadzić ciało do pełnej sprawności. Pilates nie wymaga specjalistycznego sprzętu. Jako pomocy do ćwiczeń można użyć przedmiotów codziennego użytku.

Efektywność metody Pilatesa.

Po kilku tygodniach ćwiczeń, trzy razy w tygodniu, widać wyraźne zmiany:

  • wysmuklenie sylwetki,
  • bardziej płaski brzuch,
  • mocniejsze plecy,
  • dłuższe kończyny
  • większa płynność ruchów

Joseph Pilates i jego zamysł

Metoda została opracowana w latach dwudziestych, XX wieku przez Josepha Pilatesa. Celem metody było umożliwienie kontuzjowanym sportowcom oraz tancerzom bezpiecznego powrotu do treningów i zachowanie kondycji. Z biegiem lat ćwiczenia były modyfikowane przez samego Pilatesa, a potem jego uczniów i zostały zaadoptowane do użytku ogólnego.

Metoda Pilatesa

System ćwiczeń wymaga wysokiej koncentracji. Polega na wykonywaniu precyzyjnych i powolnych ruchów o niewielkim zasięgu. Prawidłowe wykonywanie ćwiczeń ma charakter korekcyjny. Mięśnie rozciągają się, wzmacniają i stają się bardziej elastyczne, przez co całe ciało odzyskuje sprężystość, poprawia się sylwetka, figura staje się smukła, brzuch płaski, a chód nabiera lekkości i gracji. Ćwiczenia wymagają pracy nie tylko mięśni dużych i mocnych, ale także wzmacnia mięśnie głębokie, zwykle małe i słabe, o istnieniu których nie zdajemy sobie sprawy dopóki nie zaczniemy ćwiczyć.

Joga, a Pilates

Podobieństwa, to nacisk na głęboki oddech, długie i łagodne ruchy, które relaksują i wydłużają mięśnie, występują różnica w oddychaniu, sposobie wykonywania i płynności ruchów,w Pilates przy oddychaniu należy wciągać brzuch, w przeciwieństwie do jogi w której pozwala się aby był wypełniony powietrzem,Pilates, to serie średnio-dynamicznych powtórzeń. Joga polega na  utrzymywaniu statycznych pozycji. dDuchowy wymiar nie jest integralną częścią ćwiczeń Pilates, jak ma to miejsce w Jodze.

Spadkobiercy metody Pilatesa. Następcy Josepha Pilatesa: żona Klara Pilates; najbardziej znani uczniowie, to Kathy Grant, Lolita San Miguel, Ron Fletcher i Alan Herdmann.

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Burpees - doskonałe ćwiczenie dla każdego

Czytaj następny

Błędy w treningu brzucha

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).