Poniedziałek, Grudzień 6
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ciekawostki
  3. Pilates czy joga?

Elements envato

Pilates czy joga?

Zanim zaczniemy przygodę ze spokojnymi, zdrowotnymi ćwiczeniami, czeka nas duży wybór: Pilates czy joga? Warto więc poznać różnice miedzy ćwiczeniami, by wybrać najlepsze dla siebie.

Pilates i joga – co je łączy

Zarówno joga, jak i Piilates skupiają się na całym ciele – traktują je jako całość, która musi współpracować dla najlepszych efektów. Oba wybory zapewniają lepsze samopoczucie, uelastycznienie ciała bez powodowania zmęczenia ćwiczeniami. Pomagają się wyciszyć i odprężyć: należą do ćwiczeń relaksacyjnych i wzmacniających. Oznacza to, że oba rodzaje ćwiczeń przynoszą korzyści na płaszczyźnie fizycznej i psychicznej. Czym więc się różnią?

Pierwszy wybór – Pilates

Według założyciela, Josepha Pilatesa, jego ćwiczenia mają przyczynić się do:

  • wzmocnienia mięśni bez ich rozbudowania,
  • odciążenia kręgosłupa,
  • poprawy postawy,
  • obniżeniu stresu,
  • poprawy zdrowia,
  • uelastycznienia całego ciała.

Trzeba przyznać, że Pilates jest dużo popularniejszy wśród ludzi z Zachodu – został w końcu stworzony przez Niemca, który rozumiał ich kulturę. Historia tych ćwiczeń jest dużo krótsza i składa się z połączenia: jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych. Może dlatego znajduje więcej zwolenników, niż druga propozycja. Z czasem do ćwiczeń zaleca się wprowadzenie specjalistycznych sprzętów, które pozwolą na dalszy rozwój.


(fot. Fitness Platinium )

Drugi wybór – joga

Joga nie skupia się jedynie na ciele, ale też umyśle i duszy – powstał w starożytnej kulturze Indii. Nie jest jednak związany z hinduizmem, ani żadną inną religią. Ćwiczenia zostały stworzone w odpowiedzi na potrzebę ludzi w rozwoju osobistym – stąd połączenie aktywności fizycznej z umysłem. Niektóre pozycje jogi – asan – mają pomóc w poznaniu własnego ciała: jego ograniczeń. Dalsze ćwiczenia mają za zadanie pokonania tych ograniczeń, wzmocnienia mięśni i stawów, a także przyśpieszenia przemiany materii i oczyszczenia organizmu. Nawet dla zaawansowanych fanów jogi do ćwiczeń wystarczy mata, chęci i samozaparcie.Joga skupia się przede wszystkim na:

  • równowadze,
  • psychicznym i fizycznym zdrowiu,
  • pomaga osiągnąć spokój,
  • pomaga rozciągnąć ciało,
  • zapewnia ćwiczenia w rezultacie podobne do cardio,
  • poprawia postawę. 


(fot. Yoga mag)

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Zasady metody Putkisto

Czytaj następny

5 domowych sposobów na ból stawów

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).