Sobota, Grudzień 5
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. Ćwiczenia na mięśnie dna miednicy

Ćwiczenia na mięśnie dna miednicy

Mięśnie dna miednicy to grupa więzadeł, mięśni i tkanek. Podtrzymują one cewkę, pęcherz moczowy, macicę i odbytnicę. Zamykają miednicę od dołu, tworząc swego rodzaju „elastyczną miskę mięśniową“. Jakie ćwiczenia można wykonywać na tę część ciała?

Ćwicz mięśnie Kegla

Mięśnie dna miednicy utrzymują również w prawidłowej pozycji narządy, które się w niej znajdują. Z tego względu bardzo ważne jest, aby były one mocne i sprawne, ale nie nadmiernie napięte i przeciążone. Ćwiczenia na miednicę z pozoru wydają się bardzo proste, jednak w praktyce można popełnić kilka błędów, które osłabiają ich skuteczność. Jak wykonywać je poprawnie?

  • Skup się wyłącznie na mięśniach dna miednicy,
  • nie napinaj mięśni brzucha, pośladków czy ud,
  • kontroluj oddech. Nabieraj powietrza przed skurczem, wydychaj je długo.

Co jest celem ćwiczeń? Przede wszystkim wzmocnienie mięśni poprzez skurcze. Na początku zaczynamy naszą aktywność na leżąco, na plecach, z ugiętymi nogami w kolanach. Po jakimś czasie, gdy nauczymy się podstaw będziemy mogli ćwiczyć w dowolnej pozycji oraz miejscu. Podczas sprawności fizycznej staraj się, by skurcz mięśni był coraz dłuższy, ale po każdym rozluźniaj mięśnie (przerwa między nimi musi być na początku 2 razy dłuższa niż sam skurcz). W jednej serii wykonuj 10 powtórzeń, ćwicz 3 razy dziennie. W ćwiczeniach na mięśnie Kegla przede wszystkim chodzi o ściśnięcie i uniesienie miednicy. 

fot. babygo

Mięśnie dna miednicy można też wzmocnić przy użyciu innych, bardziej zaawansowanych metod. Na przykład tych oferowanych przez nowoczesną fizykoterapię. Służy do tego między innymi elektrostymulacja, laseroterapia oraz magnetostymulacja. W elektrostymulacji stymuluje się mięśnie dna miednicy prądem o niewielkim natężeniu, co pobudza je do skurczu i wzmacnia ich wytrzymałość. Laseroterapia wykorzystuje w tym celu wiązkę promieniowania laserowego (efekt jest ten sam). Oprócz tego typu ćwiczeń na co dzień możemy również zadbać o nasze mięśnie. W jaki sposób?

  • Nigdy nie wstrzymuj moczu.
  • Nie oddawaj moczu, jeśli nie odczuwasz rzeczywistej potrzeby.
  • Wypijaj co najmniej 2l płynów dziennie.
  • Unikaj podnoszenia ciężarów.
  • Unikaj częstego chodzenia na wysokich obcasach.
  • Ćwicz mięśnie dna miednicy co najmniej raz dziennie.
Judyta Przybyszewska

Judyta Przybyszewska

Czytaj poprzedni

Opis ćwiczeń Pilates

Czytaj następny

Ćwiczenia pomagające uzyskać drabinkę na brzuchu

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).