Sobota, Grudzień 5
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. Zalety ćwiczenia w domu

Elements envato

Zalety ćwiczenia w domu

Na początku warto zaznaczyć, że zły trening, to tylko taki, którego się nie wykonało. Coraz więcej osób decyduje się na ćwiczenia w domowym zaciszu (nie tylko przez epidemię) i okazuje się to być słuszną decyzją. Zwłaszcza wtedy, gdy znamy już podstawowe zasady i wiemy, jak prawidłowo wykonać trening.

Trening w domu – co trzeba mieć?

Tak naprawdę to wszystko, czego potrzebujesz, by rozpocząć swoją przygodę ze sportem w domowym zaciszu. Odsyłamy Cię jednak do kilka artykułów opisujących przyrządy, które mogą Ci się dodatkowo przydać.

Inni zalecają jeszcze, by w domowej siłowni znalazł się drążek czy skakanka – wszystko jednak zależy od Twoich potrzeb i rodzaju aktywności fizycznej. Z czasem najlepiej będziesz wiedzieć, co jeszcze musisz dokupić. Poniżej możesz zobaczyć filmik z przykładowym treningiem w domu (bez skakania i tupania, za co będą wdzięczni sąsiedzi! ).

Zalety domowego treningu

  • Oszczędność pieniędzy – nie płacisz za wejściówki na siłownię czy trenera personalnego. Inwestujesz jedynie w sprzęt, który posłuży Ci przez lata.
  • Oszczędność czasu – wyobraź sobie, że nigdzie nie musisz dojeżdżać. Nie straszne Ci korki czy spacery w nieprzyjemną nawet pogodę. Wszystko, czego potrzebujesz, masz tak naprawdę pod ręką.
  • Większy wybór trenerów – nie odpowiada Ci trenerka XYZ? W Internecie znajdziesz treningi z trenerką ZYX. Na siłowni nie masz aż takiego wyboru. Każdy trener to dodatkowy koszt. O ile taka osoba będzie miała dla Ciebie czas w konkretnym terminie.
  • Grafik dostosowany do Twoich potrzeb i upodobań – wolisz ćwiczyć po zmroku czy razem z wschodzącym Słońcem? Ćwicząc w domu masz pełną kontrolę nad tym, kiedy zaczynasz trening. Grafik jest dużo bardziej elastyczny i nigdy nie przeszkodzi w innych planach.

Nie zawsze jednak jest tak kolorowo. Zanim zaczniesz samodzielne treningi, upewnij się, że wybrana aktywność nie pogorszy Twojego stanu zdrowia. Zobacz, jak poprawnie wykonywać poszczególne ćwiczenia, żeby uzyskać zamierzone efekty i uniknąć niechcianych kontuzji.

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Pilates nową formą fitnessu

Czytaj następny

Krótki trening bez wychodzenia z domu

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).