Czwartek, Sierpień 13
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ciekawostki
  3. Kiedy ćwiczyć, by spalić najwięcej kalor...

W formie

Kiedy ćwiczyć, by spalić najwięcej kalorii

Najlepszy sposób na szczupłą sylwetkę? Oczywiście zbilansowana dieta i odpowiednie ćwiczenia. Niektórzy jednak traktują ćwiczenia, jako sposób na odstresowanie się lub po prostu za element zdrowego trybu życia. Nie ważny powód: regularna aktywność fizyczna przyczynia się do poprawienia sylwetki, kondycji, a także poprawia samopoczucie.

Najlepszy moment na trening

Jeszcze niedawno było kilka szkół: jedni zalecali, by poświęcić czas na ćwiczenia jeszcze przed śniadaniem, inni mówili, że warto się zabrać za to przed pójściem do łóżka, a jeszcze inni nie zwracali na to najmniejszej uwagi. Okazuje się jednak, że aktywność fizyczna wykonywana o odpowiedniej porze przynosi znacznie więcej korzyści.

Kiedy więc najlepiej zabrać się za ćwiczenia? Naukowcy udowodnili, że najlepszym czasem na aktywność fizyczną będzie późne popołudnie i wczesny wieczór – to właśnie wtedy spalamy aż 10% kalorii więcej! Udowodnili to swoimi badaniami na grupie 7 ochotników. Co to oznacza dla nas? Możliwość dłuższego snu, spokojnego wyjścia do pracy i możliwość spędzenia popołudnia w rodzinnym lub przyjacielskim gronie.


(fot. Onet Kobieta )

Korzyści wynikające z aktywności fizycznej

Oczywiście każdy moment jest dobry, by wykorzystać go na ćwiczenia. Najważniejsza bowiem jest ich regularność. Co zapewnia nam aktywność fizyczna?

  • Pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów,
  • sprzyja nabraniu masy mięśniowej,
  • poprawia wytrzymałość i kondycję,
  • zmniejsza ryzyko zawału serca i udaru mózgu,
  • zwiększa zadowolenie z seksu,
  • podnosi zdolność kreatywnego myślenia,
  • zwalnia starzenie się skóry,
  • poprawia nastrój,
  • przyczynia się do zwiększenia energii i motywacji,
  • poprawia jakość snu,
  • zwiększa gęstość kości,
  • przyśpiesza przemianę materii – i to bez względu na diety,
  • zmniejsza negatywny wpływ niezdrowej diety,
  • obniża ciśnienie krwi i tętno,
  • poprawia odporność.

Nie można również zapomnieć, że regularne ćwiczenia poprawiają wygląd: zadbają o smukłą sylwetkę i lepszy stan skóry. Z kim więc zobaczymy się na siłowni?

 

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Fast foody dla sportowców

Czytaj następny

NAJLEPSZE SPOSOBY na jędrne, krągłe pośladki

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).