Sobota, Grudzień 5
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Akcesoria
  3. Ćwiczenia z piłką fitnessową (fitball)

Elements envato

Ćwiczenia z piłką fitnessową (fitball)

Dla niektórych zgubienie nawet 3 kg to nie lada wyzwanie.  Okazuje się jednak, że ćwicząc w domowym zaciszu można schudnąć bez konieczności wychodzenia z domu. Żadna siłownia i nie będzie Ci potrzebna!

Ważna zasada dla każdego początkującego: nigdy nie zaczynaj swoich treningów od intensywnych ćwiczeń. Jeśli Twój organizm nie jest przyzwyczajony do wysiłku fizycznego, to mięśnie odwdzięczą się większym, niż normalnie bólem, a Ty szybko się zniechęcisz. Warto więc stopniowo rozpoczynać swoją przygodę ze sportem – np. w piłką typu fitball.

Ćwiczenia z piłką fitnessową

  • Skłon z piłką

Stan w rozkroku – pamiętaj, by stopy stały szerzej, niż ramiona. Złap piłkę w obie ręce ii unieś ją do góry. Dopiero wtedy wykonaj skłon, dotykając piłką podłogi. W ten sposób nie naciągniesz żadnych mięśni i powoli przygotujesz ciało do bardziej zaawansowanych ćwiczeń.

  • Rolowanie piłki rękoma

Połóż swoją piłkę na podłodze, a nogi zegnij w kolanach i rozstaw na  szerokość bioder. Połóż dłonie na piłce i roluj ją przed siebie. Pamiętaj, by wyciągnąć przy tym mocno kręgosłup do przodu. Wypinając w tym samym kierunku biodra poczujesz, jak rozciągasz swoje mięśnie.

  • Rolowanie piłki nogą

Połóż piłkę na podłodze i stań przed nią. Ostrożnie (pilnując równowagi!) postaw jedną nogę na piłce, a rękę (z tej samej strony) na biodrze. Druga ręka niech swobodnie zwisa wzdłuż tułowia. Wyprostuj nogę i unieś przeciwległą rękę do góry. Ćwiczenie idealnie rozciągnie tylne mięśnie łydki i uda, nie nadwyrężając ich za bardzo. Pamiętaj, by przy powtórzeniach zmieniać nogę i rękę!

  • Rolowanie piłki do przodu

Usiądź na macie (lub podłodze) w rozkroku. Trzymając piłkę w rękach podnieś ją do góry i po kolei wykonuj skłony: do lewej nogi, do góry, do prawej nogi i powtórz. Następnie połóż fitball przed sobą i roluj ją do przodu, pamiętając o wyprostowanym kręgosłupie. Wytrzymaj chwilę przy maksymalnym wyciągnięciu do przodu i powoli wróć do wyjściowej pozycji.

Pamiętaj, że same ćwiczenia nie są całym kluczem do sukcesu! Ważna jest zdrowa, zbilansowana dieta. Więcej w tym temacie dowiesz się ze strony Dieta NaZdrowo

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Koniec z kolką przy bieganiu

Czytaj następny

Trening na orbitreku – czy warto?

Komentarze

Dla Ciebie

Trening dla seniorów

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).