Poniedziałek, Grudzień 6
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Akcesoria
  3. Kiedy sięgnąć po stabilizator nadgarstka

Elements envato

Kiedy sięgnąć po stabilizator nadgarstka

Sport to zdrowie, jak głoszą wszyscy. Jednak Ci, którzy poważnie podchodzą do treningów, wiedząc, że każdy trening to narażenie się na różne kontuzje. Jest dużo mniejsze ryzyko, że wystąpią, jeśli pilnujesz rozgrzewki i ćwiczysz ostrożnie. Okazuje się, że stabilizatory przy niektórych ćwiczeniach są prawdziwymi wybawcami.

Do czego służy stabilizator nadgarstka

Jeśli szukasz go, jako akcesoria treningowego, możesz go znaleźć pod takimi nazwami, jak:

  • opaska,
  • ściągacz,
  • usztywniacz.

Wielu sportowców używa go przy niektórych ćwiczeniach, ponieważ pomaga utrzymać staw w neutralnej pozycji i zabezpiecza staw promieniowo-nadgarstkowy przed przeprostami. Jego ruchomość jest co prawda ograniczona ale działa to na korzyść! Dzięki temu (i zwiększeniu ukrwienia!) może nawet zredukować ból związany ze stanem zapalnym.

Dowiedz się, jakie kontuzje najczęściej spotykają rowerzystów i zabezpiecz się przed nimi.

Stabilizator – rodzaje i zastosowania

Owijka elastyczna

Ten rodzaj stabilizatora można zobaczyć często na siłowni. Ćwiczący owijają sobie dłonie i nadgarstki przez ćwiczeniami siłowymi. Równie dobrze może to być elastyczna opaska z uchwytem na kciuk. Dzięki niemu zminimalizujesz ryzyko wystąpienia kontuzji. Może się przydać zwłaszcza przy treningu siłowym i z dużym obciążeniem.


fot. Skilspo

Orteza usztywniająca

Ten stabilizator jest używany w przypadku istniejącej już kontuzji czy zwyrodnienia. Najczęściej zalecają go lekarze. Pamiętaj, że ze względu na tworzywo, z jakiego jest wykonany i jego przeznaczenie, nie nadaje się do żadnego treningu!

Ściągacz elastyczny

Taki stabilizator chroni staw promieniowo-nadgarstkowy przed przeciążeniami. Jego dodatkowym atutem jest to, że przy treningu odprowadza wilgoć, dzięki czemu nie podrażnisz i nie odparzysz sobie skóry. Sprawdzi się przy sportach, w których wykonujesz dynamiczne ruchy. Nie nakładaj ich jednak przy ćwiczeniach z dużym obciążeniem!


fot. DBX Bushido

Męczą Cię bóle stawów? Zobacz, jak poradzić sobie z nimi w domu.

Nie bój się wziąć ze sobą odpowiedniego stabilizatora na trening. Pomoże Ci uniknąć kontuzji, a jednocześnie usprawni trening i poprawi jego wyniki.

 

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Pierwsze ćwiczenia Pilates, czyli jak zacząć ćwiczyć

Czytaj następny

Ebook: "Perfekcyjny wygląd - kulturystyka i fitness"

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).