Czwartek, Kwiecień 9
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. 3 ćwiczenia wzmacniające plecy

Codziennie fit

3 ćwiczenia wzmacniające plecy

Dbanie o prawidłową postawę to obowiązkowy punkt każdej osoby dbającej o zdrowie. Jest to ważne nie tylko przy różnych niedogodnościach, jak np. skolioza. Powinno to dotyczyć każdego: prawidłowa postawa to pierwszy krok do zdrowych pleców. Kilkanaście minut dziennie z pilates sprawi, że szybko zauważymy poprawę. Jakie ćwiczenia najlepiej wprowadzić do codziennej rutyny?

Deska – kumbhakasana

To pozycja znana już chyba wszystkim: wzmacnia ramiona, nadgarstki, mięśnie brzucha, a także pleców. Skutecznie rozluźnia napięcie zlokalizowane w plecach i poprawia wytrzymałość mięśni, które odpowiadają za naszą prawidłową podstawę. Co ciekawe, ćwiczenie to zwiększa dopływ tlenu do naszych tkanek mięśniowych, wspomagając ich pracę. To jedno z podstawowych, a przy tym najbardziej efektywnych ćwiczeń.

Jak wykonać: z leżenia na brzuchu trzeba podnieść się na wyprostowanych łokciach. Sylwetka prosta, nogi wyciągnięte do tyłu, rozstawione na szerokość bioder, oparte na palcach. Brzuch wciągnięty, a nadgarstki powinny znaleźć się na wysokości barków.


(fot. Adorable Soul )

Pozycja dziecka – balasana

Ta pozycja przede wszystkim relaksuje i odpręża, co może być przydatne po całym dniu siedzenia za biurkiem lub ciężkiej pracy. Wspomaga kontrolę oddechu, niweluje stres, rozciąga biodra i uda, a przy tym przynosi wyraźną ulgę w bólu pleców, a przy tym wzmacnia ich mięśnie. Uwaga! Ćwiczenia tego nie powinny wykonywać kobiety w ciąży, ani osoby zmagające się z problemami układu pokarmowego czy z uszkodzonymi kolanami.

Jak wykonać: zaczynamy od klęku na podłodze. Kolana na szerokości bioder, pośladki na piętach. Nie podnosząc bioder wyciągamy się do przodu: ręce za głowę, czoło na podłodze, klatka piersiowa jak najbliżej podłoża.

Inna wariacja: ramiona wyciągamy do tyłu po bokach ciała, tuż obok stóp. Głowę opieramy o podłogę, a klatkę piersiową na udach. W pozycji tej należy pozostać od 30 sekund do kilku minut: aż do wyciszenia się i zrelaksowania.


(fot. Gaia)

Pozycja ptak-pies – adho mukha svanasana

Ćwiczenia te wzmacniają mięśnie pleców, brzucha, bioder oraz pośladków. Mówiąc krótko wzmacnia całe nasze ciało, a przy tym pomaga w poprawieniu równowagi i zwiększenia koordynacji.

Jak wykonać: Łatwo można do tego przejść z Deski. W tym celu podciągamy ręce bliżej siebie i podnosimy biodra do góry. Warto przypilnować, by kręgosłup pozostał prosty i w pełni wyprostowany - tylko w ten sposób przyniesie wszystkie spodziewane efekty. 


(fot. Portal Yogi )

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Ćwiczenia na brzuch pozwolą nabrać odpowiedniej sylwetki

Czytaj następny

Zdrowe tłuszcze

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).