Poniedziałek, Październik 18
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. Trening tabata

Elements envato

Trening tabata

Trening tabata stawia niejedno wyzwanie nawet przed zaawansowanym sportowcem. Za wysiłek i regularność nagradza zrzuconymi kilogramami, lepszą kondycją, a także poprawą wydolności krążeniowo-oddechowej.

Mały duży trening

Jeśli nie masz czasu na długie treningi, to tabata może być dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Jedna seria trwa 4 minuty, a cały trening tylko pół godziny! O jego skuteczności i popularności może świadczyć fakt, że wiele popularnych trenerek opracowuje swoje własne wersje tego treningu!

Interwałowy trening o takiej intensywności wymaga od nas pełnego zaangażowania. Każda seria wygląda tak, że 20 sekund ćwiczymy, a 10 odpoczywamy. Po unormowaniu oddechu wracamy do ćwiczeń! Osiem takich rund (które dają razem 4 minuty) to właśnie tabata. Niech Cię to nie zwiedzi – kilka minut takich ćwiczeń zmęczy Cię nie gorzej niż tradycyjny trening!

Zalety treningu tabata

Do największych zalet treningu tabata zaliczamy:

  • spalenie nadprogramowych kalorii,
  • szybką utratę zbędnych kilogramów,
  • poprawę wydolności oddechowej,
  • lepszą kondycję,
  • oszczędność czasu,
  • angażowanie wszystkich partii mięśni,
  • poprawę samopoczucia i nabranie energii do działania,
  • oczyszczenie organizmu,
  • wzmocnienie mięśni i dodatkową energię.

Krótki trening – szybkie efekty

Trening tabata jest bardzo wymagający – angażuje wszystkie mięśnie i wymaga dużo wysiłku. Niepolecany jest jednak dla osób, które dopiero zaczynają ćwiczyć, mają problemy ze stawami, wady układu sercowego i oddechowego, nadciśnienie lub mają dużą nadwagę.

Jednak niezaprzeczalnym efektem jest znacznie szybsze odchudzanie! Jeśli trenujesz 2, lub 3 razy w tygodniu, to pierwsze efekty zobaczysz szybciej, niż po miesiącu! Pamiętaj jednak, by nie ćwiczyć na czczo i nie przekraczać 3 treningów tygodniowo!

My się czujemy przekonani do ćwiczeń! A Ty? Zobacz, jak możesz spalić 900 kcal w niecałą godzinę!

 

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Jak uzyskać płaski brzuch

Czytaj następny

Trening na czczo czy po posiłku?

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).