Czwartek, Kwiecień 9
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ciekawostki
  3. Rolowanie mięśni – jakie korzyści przyno...

http://sbiegacza.pl/

Rolowanie mięśni – jakie korzyści przynosi?

Aktywacja mięśni przed treningiem i rozluźnienie ich po. Dlaczego warto regularnie rolować mięśnie? Jakie korzyści przynosi ta niedoceniana aktywność?

Rolowanie – na czym polega?

Rolowanie to metoda masażu, która ma na celu rozluźnić powięź i mięśnie. Powięź to tkanka otaczająca wszystkie nasze mięśnie, stawy, ścięgna, kości i narządy wewnętrzne. Tworzy siatkę, która łączy wszystkie te elementy. Nie powinna być ani za bardzo napięta, ani zbyt rozluźniona. Grozi to zmniejszeniem stabilności, może powodować dyskomfort i ból, ogranicza również zakresu ruchu. Pomijanie rolowania mięśni sprzyja kontuzjom i innym urazom.

Kiedy rolować mięśnie?

Rolowanie mięśni może być nieprzyjemne i bolesne, ale efekty są tego warte. Podczas rolowania powinniśmy skupić się na miejscach, które bolą nas najbardziej. Rolowanie mięśni przed treningiem spowoduje lepsze ukrwienie i przygotuje mięśnie do wysiłku. Z kolei po treningu przyspieszy procesy regeneracyjne, rozluźni spięte mięśnie oraz zmniejszy ból spowodowany przetrenowaniem. Rolowanie jednej partii mięśniowej nie powinno przekraczać 2-3 minut. Należy omijać okolice pod kolanami, kości i części ciała, gdzie nerwy są płytko pod skórą, ponieważ można je uszkodzić.

Jak wykonać masaż?

Wybór wałka

Znaleźć możemy trzy rodzaje wałków: miękkie, o średniej twardości i twarde. Miękkie przeznaczone są dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z rolowaniem lub są drobnej postury. Drugi rodzaj zalecany jest osobom początkującym o średniej budowie ciała lub tym, które rolują się od jakiegoś czasu. Twarde wałki najlepiej sprawdzą się osobom cięższym i tym, które są już zaawansowane w rolowaniu. Rollery z wypustkami stworzone są do masowania punktów spustowych i do terapii.

Efekty

Rolowanie przynosi szereg korzyści zdrowotnych, takich jak:

  • likwidacja bólów mięśniowo-stawowych,
  • rozgrzanie mięśni przed treningiem,
  • zwiększenie efektywność mięśni,
  • lepsze ukrwienie mięśni,
  • ujędrnienie skóry,
  • zmniejszenie cellulitu,
  • szybsza regeneracja po treningu,
  • mniejsze zakwasy po treningu,
  • większa elastyczność mięśni,
  • zwiększenie mobilności.
Ilona Płotek

Ilona Płotek

Czytaj poprzedni

Pierwsze ćwiczenia Pilates, czyli jak zacząć ćwiczyć

Czytaj następny

Ćwiczenia ogólnorozwojowe dla każdego

Komentarze

Dla Ciebie

Opis ćwiczeń Pilates

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).