Czwartek, Luty 20
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ciekawostki
  3. Rolowanie mięśni – jakie korzyści przyno...

http://sbiegacza.pl/

Rolowanie mięśni – jakie korzyści przynosi?

Aktywacja mięśni przed treningiem i rozluźnienie ich po. Dlaczego warto regularnie rolować mięśnie? Jakie korzyści przynosi ta niedoceniana aktywność?

Rolowanie – na czym polega?

Rolowanie to metoda masażu, która ma na celu rozluźnić powięź i mięśnie. Powięź to tkanka otaczająca wszystkie nasze mięśnie, stawy, ścięgna, kości i narządy wewnętrzne. Tworzy siatkę, która łączy wszystkie te elementy. Nie powinna być ani za bardzo napięta, ani zbyt rozluźniona. Grozi to zmniejszeniem stabilności, może powodować dyskomfort i ból, ogranicza również zakresu ruchu. Pomijanie rolowania mięśni sprzyja kontuzjom i innym urazom.

Kiedy rolować mięśnie?

Rolowanie mięśni może być nieprzyjemne i bolesne, ale efekty są tego warte. Podczas rolowania powinniśmy skupić się na miejscach, które bolą nas najbardziej. Rolowanie mięśni przed treningiem spowoduje lepsze ukrwienie i przygotuje mięśnie do wysiłku. Z kolei po treningu przyspieszy procesy regeneracyjne, rozluźni spięte mięśnie oraz zmniejszy ból spowodowany przetrenowaniem. Rolowanie jednej partii mięśniowej nie powinno przekraczać 2-3 minut. Należy omijać okolice pod kolanami, kości i części ciała, gdzie nerwy są płytko pod skórą, ponieważ można je uszkodzić.

Jak wykonać masaż?

Wybór wałka

Znaleźć możemy trzy rodzaje wałków: miękkie, o średniej twardości i twarde. Miękkie przeznaczone są dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z rolowaniem lub są drobnej postury. Drugi rodzaj zalecany jest osobom początkującym o średniej budowie ciała lub tym, które rolują się od jakiegoś czasu. Twarde wałki najlepiej sprawdzą się osobom cięższym i tym, które są już zaawansowane w rolowaniu. Rollery z wypustkami stworzone są do masowania punktów spustowych i do terapii.

Efekty

Rolowanie przynosi szereg korzyści zdrowotnych, takich jak:

  • likwidacja bólów mięśniowo-stawowych,
  • rozgrzanie mięśni przed treningiem,
  • zwiększenie efektywność mięśni,
  • lepsze ukrwienie mięśni,
  • ujędrnienie skóry,
  • zmniejszenie cellulitu,
  • szybsza regeneracja po treningu,
  • mniejsze zakwasy po treningu,
  • większa elastyczność mięśni,
  • zwiększenie mobilności.
Ilona Płotek

Ilona Płotek

Czytaj poprzedni

Pilates – ćwicz ciało, a nie wymówki

Czytaj następny

Przykładowe propozycje ćwiczeń na mięśnie nóg

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę LastLevel i Zaufanych Partnerów firmy LastLevel do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy LastLevel i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).