Piatek, Lipiec 3
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Odżywianie
  3. Dieta dla sportowca - amatora

Elements envato

Dieta dla sportowca - amatora

Nawet jeśli uprawiacie sport tylko rekreacyjnie, to Wasz organizm już potrzebuje dodatkowych materiałów budulcowych i regeneracyjnych.

Wpływ ćwiczeń na dietę

Każda dodatkowa aktywność fizyczna oznacza większe zapotrzebowanie kaloryczne oraz składniki odżywcze. Nie bez powodu nawet firmy cateringowe oferują specjalne produkty dla sportowców. Nawet dla tych, którzy wykazują większy wysiłek fizyczny tylko raz w tygodniu!

Oczywiście nie każdy sportowiec będzie mieć takie same zapotrzebowania: wszystko zależy od rodzaju ćwiczeń, ich intensywności, czasu trwania i samego wysiłku fizycznego. W przypadku rzadkich, rekreacyjnych ćwiczeń znaczna zmiana diety nie jest obowiązkowa. Co innego, jeśli planujemy schudnąć czy wymodelować swoją sylwetkę – wtedy obowiązują nas już nieco inne zasady.

Zwiększenie masy mięśniowej

Oczywiście podstawowym budulcem naszych mięśni jest białko: gdy decydujemy się na zwiększenie masy mięśniowej powinniśmy zmienić naszą dietę. Przede wszystkim powinna być ona bardziej kaloryczna: od 500 do nawet 1 000 kcal dziennie! Najlepszym paliwem dla naszego organizmu będą wtedy węglowodany: wspomogą nasze mięśnie i tkankę. Zaleca się wtedy nawet 5 jaj dziennie. Posiłki powinny być regularne, jednak niewielkie. Za duże porcje obciążą układ trawienny i spowolnią nasze postępy, a do tego przyczynią się do gorszego samopoczucia i zwiększenia tkanki tłuszczowej.

Spalanie tkanki tłuszczowej poprzez ćwiczenia

Chcąc schudnąć nie możemy znacznie ograniczyć spożywanych kalorii. Jeśli ograniczymy energię pochodzącą z jedzenia i zwiększymy wysiłek fizyczny, to przede wszystkim spowolnimy nasz metabolizm i przyczynimy się znacznego osłabienia, a nawet omdleń. Nawet przy redukcji tłuszczu powinniśmy skupić się na węglowodanach o niskim indeksie glikemicznym. Warto więc jeść:

  • produkty pełnoziarniste,
  • makarony gotowane al dente,
  • wszystkie warzywa,
  • niektóre owoce.

Dieta każdego sportowca powinna być bogata również w tłuszcze: powinny one stanowić 25-30 procent dziennego zapotrzebowania na energię. Odpowiednio dobrane witaminy i minerały poprawią wydolność fizyczną i pomogą naszemu organizmowi szybciej się zreanimować. Więcej szczegółów już niedługo tylko u nas!

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Kilka słów o rozciąganiu

Czytaj następny

Przykładowy zestaw kilku podstawowych ćwiczeń Pilates

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).