Piatek, Marzec 5
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Odżywianie
  3. Poznaj kilka trików treningowych!

Poznaj kilka trików treningowych!

Robisz tysiące brzuszków i przysiadów, przestałeś się objadać, a mimo to nie widzisz żadnych efektów swojej pracy? Poznaj triki, które Ci to ułatwią!

Naturalne wspomaganie

Tłuszcz na brzuchu sam nie zniknie, a czasami nasze ćwiczenia także niewiele pomagają... Co wtedy trzeba zrobić? W Twojej kuchni oraz diecie powinny znaleźć się produkty, które przyspieszają metabolizm, ale nie tylko!

  • Kawa 

Wielu sportowców przed treningiem lub zawodami wypija kawę. Może być czarna, espresso albo zwykła, rozpuszczalna. Kawa to fenomen! Amerykańscy naukowcy z uniwersytetu w Nebrasce odkryli, że spożywanie kofeiny przed wysiłkiem pozwala spalić więcej tkanki tłuszczowej. Dlaczego tak jest? Kofeina nie tylko zwiększa metabolizm, lecz także pozwala organizmowi efektywniej korzystać z tkanki tłuszczowej jako źródła energii zamiast wyłącznie z glikogenu. Dodatkowo kofeina wyostrza nasze zmysły i poprawia koncentrację, dzięki czemu łatwiej skupić się na treningu.

  • Mleko czekoladowe

Na uniwersytecie stanowym w Indianie zauważono, że sportowcy, którzy po treningu pili mleko czekoladowe, mieli dużo więcej energii i byli mniej zmęczeni podczas drugiego treningu niż ci, którzy regenerowali się napojami przeznaczonymi dla sportowców. Być może dlatego, że mleko czekoladowe zawiera proteiny, wapno i antyoksydanty, ale także regeneruje lepiej niż tradycyjne napoje dla sportowców!

fot. Allegro Jakub Woźnica

  • Lód do wody

Jak się okazuje lód dodany do wody lub innego napoju może zwiększyć wydolność i wytrzymałość sportowców! Ten prosty trik znacznie obniża temperaturę ciała podczas intensywnego treningu i jednocześnie pozwala ćwiczyć dłużej. Do takich wniosków doszli naukowcy z wydziału medycznego na amerykańskim Uniwersytecie Stanford. Badania miały zbadać skutki obniżenia temperatury ciała kobiet przez spożywanie chłodnej lub zimnej wody w trakcie aktywności fizycznej.

  • Bieganie na bosaka

Biegacze oraz fizjoterapeuci i lekarze uważają, że zarówno chodzenie, jak i bieganie boso w pozytywny sposób wpływają na zdrowie i kondycję fizyczną. Poprawia krążenie, wpływa na postawę i wzmacnia nasze kości. Dowiedziono również, że człowiek biegający na bosaka oszczędza sporo energii, którą zużywa na ruch, a tym samym w połączeniu z procesem treningowym pozwala mu to uzyskiwać lepsze wyniki i zwiększyć wytrzymałość.

 

Judyta Przybyszewska

Judyta Przybyszewska

Czytaj poprzedni

Ćwiczenia ogólnorozwojowe dla każdego

Czytaj następny

Orbitrek dla początkujących

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).