Sobota, Grudzień 5
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ciekawostki
  3. Smukłe ciało bez wysiłku 

Elements envato

Smukłe ciało bez wysiłku 

Przestrzeganie diety sprawi, że schudniemy proporcjonalnie z całego ciała. Czy da się jednak skupić na jednej partii, jaką są nogi? Walka o smukłą sylwetkę może być trudna i długa, ale już Cię pocieszamy: nie jest to niemożliwe! Do tego nie każdy sposób wymaga od Ciebie wielu wyrzeczeń czy samego czasu. Dowiedz się więcej o dwóch podstawowych zasadach, które wesprą Cię w walce ze zbędnymi kilogramami.

Po pierwsze: rusz się!

Zarówno podstawowe, jak i bardziej złożone ćwiczenia, kształtują mięśnie nóg, które optycznie mogą się okazać bardziej smukłe. Niektórzy decydują się na specjalistyczne buty, które zmuszają więcej mięśni do pracy. Niemniej jednak warto skupić się na ogólnych ćwiczeniach, które zaangażują do pracy cały Twoje ciało. Na szczęście wybór masz bardzo szeroki:

  • długie spacery,
  • marszobieg,
  • bieganie,
  • jazdę na rolkach lub rowerze,
  • niektóre ćwiczenia angażujące mięśnie długie,
  • pilates, joga,
  • aerobic,
  • pływanie.

Po drugie: odpowiednia dieta

Odpowiednia, zdrowa dieta jest kluczem nie tylko do smukłej sylwetki ale ogólnego zdrowia. Oznacza to również, że przyczyni się to do stracenia zbędnych kilogramów. Na co zwrócić szczególną uwagę? Na włączenie do codziennego menu większej ilości owoców i warzyw. To właśnie one dostarczają niezbędnego błonnika i pomagają w zmniejszeniu tłuszczu, który odkłada się w ciele. Wyklucz ze swojej diety przetworzoną żywność i jedzenie typu fast food. Zawierają one za dużo tłuszczu i cukru, które mogą zaprzepaścić wszystkie Twoje wysiłki. Oczywiście za tycie odpowiada nadwyżka kaloryczna, a nie konkretne grupy żywności.

Picie dużej ilości wody to absolutna podstawa. Dietetycy zgodnie zalecają picie od 1,5 do 2 litrów wody dziennie. Dzięki temu będziesz w stanie usunąć z organizmu wszystkie toksyny, zapewni odpowiednie nawodnienie organizmu i ułatwi unikanie podjadania.

Zrezygnuj z restrykcyjnych diet

Bardzo niskokaloryczne diety zawsze skończą się efektem jo-jo. Dlatego tak ważne jest, by dieta odpowiadała wszystkim, indywidualnym zapotrzebowaniom na witaminy i inne mikroelementy. Menu, które nie zaspokoi naszych potrzeb sprawi, że odchudzanie będzie stawać się coraz trudniejsze, a nasze zdrowie coraz słabsze. Może więc warto udać się do dietetyka, który doradzi, jakie jedzenie warto wykluczyć, a po co sięgać wcześniej? Koniecznie podziel się z nami swoim doświadczeniem!

 

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Ćwiczenia z wózkiem – idealne rozwiązanie dla zapracowanych mam

Czytaj następny

Wpraw się w ruch

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).