Niedziela, Styczeń 24
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ciekawostki
  3. Skuteczność Pilates'u

Elements envato

Skuteczność Pilates'u

O tym, że Pilates cieszy się dużą popularnością pisaliśmy już nie raz - jesteśmy pewni, że wielu z Was przekonało się na własnej skórze o skuteczności tej metody. Co warto jeszcze wiedzieć o tej metodzie?

Punkty obowiązkowe w ćwiczeniach Pilates

  • Oddech - w czasie poszczególnych ćwiczeń w tej metodzie trzeba uważać na oddech. Przede wszystkim wdychamy powietrze przez nos i wypuszczamy ustami.
  • Koncentracja - każde ćwiczenie i każdy ruch powinien być wykonywany jak najdokładniej: nie ma tutaj czasu na bezmyślne powtarzanie ruchów! Każdy z nich powinien być świadomy i zaplanowany.
  • Wyśrodkowanie - wszystkie ruchy i ćwiczenia zaczynamy od mięśni brzucha, czyli w centrum energetycznym naszego ciała. Pamiętacie o napinaniu tych mięśni w czasie ćwiczeń?
  • Kontrola – to połączenie koncentracji i oddechu. Każdy ruch powinien być w pełnej kontroli z oddechem i naszym umysłem. Metoda będzie skuteczna tylko wtedy, gdy dokładnie odczujemy każdy ruch.
  • Płynność – płynne wykonywanie ruchów to podstawa. Nie mogą być one gwałtowne. Płynność i wdzięk zapewniają równowagę i harmonię: nie tylko w ciele ale też umyśle.
  • Dokładność – powtarzaliśmy to nie raz: Pilates skupia się na jakości, a nie ilości wykonywanych ćwiczeń. Dzięki temu będziemy mieć prawdziwy wpływ na nasze mięśnie i ich rozwój.


(fot. Fitness 4 Ever )

Rodzaje ćwiczeń Pilates

Na stronie nie skupiliśmy się jeszcze na bardzo ważnej rzeczy: wariantach tej metody. Powstały one od momentu stworzenia tej metody przez Josepha Pilatesa.

  • Stott Pilates,
  • Power Pilates,
  • Joga pilates.

Na nasze szczęście Pilates jest na tyle łagodną metodą, że można ćwiczyć je bez ograniczeń. Ważna jest tutaj oczywiście systematyczność: ćwiczenia raz w tygodniu to minimum, które pozwoli na uzyskanie pożądanych efektów. Do tego może je wykonywać każdy: bez względu na wiek i stopień zaawansowania.

 

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Pilates nową formą fitnessu

Czytaj następny

Przykładowy zestaw kilku podstawowych ćwiczeń Pilates

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).