Niedziela, Grudzień 6
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. Ćwiczenia ogólnorozwojowe dla każdego

Elements envato

Ćwiczenia ogólnorozwojowe dla każdego

Ćwiczenia ogólnorozwojowe mają tą zaletę, że mogą być wykonywane przez prawie każdego i to w domowym zaciszu. Ćwiczenia rozwijają całe ciało, wzmacniają wszystkie mięśnie, a przy tym pomagają schudnąć i zmniejszają bóle kręgosłupa.

Zalety ćwiczeń ogólnorozwojowych

  • Pomagają zachować dobre zdrowie i kondycję,
  • zmniejszają bóle kręgosłupa,
  • nie wymagają dodatkowych urządzeń,
  • zwiększają zakres ruchowy stawów,
  • poprawiają sprawność,
  • wspomagają odchudzanie,
  • angażują do pracy wszystkie mięśnie,
  • rozciągają i wzmacniają mięśnie,
  • są idealnym dodatkiem do treningu kardio.

Wszystkie ćwiczenia ogólnorozwojowe można wykonywać jedno po drugim. Warto powtórzyć każde z nich około 12 razy, a trening dla najlepszych rezultatów powinien być wykonywany 3 razy w tygodniu. Jeśli zdecydujemy się na częstszy trening, to trzeba pamiętać, że między ćwiczeniami warto zrobić sobie dzień przerwy, by nasze mięśnie mogły się zregenerować i przygotować na następne wyzwania.


(fot. Decathlon )

Kilka przykładów ćwiczeń

  • Przysiad z unoszeniem ramion do góry

Ćwiczenie zaczynamy od stanięcia w rozkroku, z uniesionymi do góry ramionami. Stopy powinny znajdować się na odległość naszych barków. Z tej pozycji ramiona unosimy pod skosem do góry, ściągamy łopatki i dopiero wykonujemy głęboki przysiad. Uwaga! W czasie całego ćwiczenia plecy powinny być wyprostowane.

  • Jaskółka

Ćwiczenie znane chyba już z podstawówki: stajemy na jednej nodze, a drugą w tym czasie zginamy w kolanie. Opuszczając ramiona przed siebie pochylamy się nieznacznie do przodu, a zgiętą nogę wyciągamy do tyłu. W czasie tego ćwiczenia powinniśmy napiąć mięśnie brzucha i pośladów.

  • Utrudniona deska

Zaczynamy od wykonania tradycyjnej deski: opieramy się na wyprostowanych ramionach i palcach i stóp. W tym wariancie jednak unosimy jednocześnie prawą rękę i lewą nogę. Wystarczy, jeśli w tej pozycji wytrzymamy około 3 sekund. Po opuszczeniu kończyn możemy podnieść lewą rękę i prawą nogę. To ćwiczenie przełoży się nie tylko na wzmocnienie mięśni, ale wyćwiczy lepszą równowagę.

Poniżej znajdziecie filmik instruktażowy z rozgrzewką i ćwiczeniami ogólnorozwojowymi dla początkująch. Powodzenia!

 

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Przybory fitness, które warto mieć

Czytaj następny

Zasady metody Putkisto

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).