Czwartek, Sierpień 13
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. Ćwiczenia ogólnorozwojowe dla każdego

Elements envato

Ćwiczenia ogólnorozwojowe dla każdego

Ćwiczenia ogólnorozwojowe mają tą zaletę, że mogą być wykonywane przez prawie każdego i to w domowym zaciszu. Ćwiczenia rozwijają całe ciało, wzmacniają wszystkie mięśnie, a przy tym pomagają schudnąć i zmniejszają bóle kręgosłupa.

Zalety ćwiczeń ogólnorozwojowych

  • Pomagają zachować dobre zdrowie i kondycję,
  • zmniejszają bóle kręgosłupa,
  • nie wymagają dodatkowych urządzeń,
  • zwiększają zakres ruchowy stawów,
  • poprawiają sprawność,
  • wspomagają odchudzanie,
  • angażują do pracy wszystkie mięśnie,
  • rozciągają i wzmacniają mięśnie,
  • są idealnym dodatkiem do treningu kardio.

Wszystkie ćwiczenia ogólnorozwojowe można wykonywać jedno po drugim. Warto powtórzyć każde z nich około 12 razy, a trening dla najlepszych rezultatów powinien być wykonywany 3 razy w tygodniu. Jeśli zdecydujemy się na częstszy trening, to trzeba pamiętać, że między ćwiczeniami warto zrobić sobie dzień przerwy, by nasze mięśnie mogły się zregenerować i przygotować na następne wyzwania.


(fot. Decathlon )

Kilka przykładów ćwiczeń

  • Przysiad z unoszeniem ramion do góry

Ćwiczenie zaczynamy od stanięcia w rozkroku, z uniesionymi do góry ramionami. Stopy powinny znajdować się na odległość naszych barków. Z tej pozycji ramiona unosimy pod skosem do góry, ściągamy łopatki i dopiero wykonujemy głęboki przysiad. Uwaga! W czasie całego ćwiczenia plecy powinny być wyprostowane.

  • Jaskółka

Ćwiczenie znane chyba już z podstawówki: stajemy na jednej nodze, a drugą w tym czasie zginamy w kolanie. Opuszczając ramiona przed siebie pochylamy się nieznacznie do przodu, a zgiętą nogę wyciągamy do tyłu. W czasie tego ćwiczenia powinniśmy napiąć mięśnie brzucha i pośladów.

  • Utrudniona deska

Zaczynamy od wykonania tradycyjnej deski: opieramy się na wyprostowanych ramionach i palcach i stóp. W tym wariancie jednak unosimy jednocześnie prawą rękę i lewą nogę. Wystarczy, jeśli w tej pozycji wytrzymamy około 3 sekund. Po opuszczeniu kończyn możemy podnieść lewą rękę i prawą nogę. To ćwiczenie przełoży się nie tylko na wzmocnienie mięśni, ale wyćwiczy lepszą równowagę.

Poniżej znajdziecie filmik instruktażowy z rozgrzewką i ćwiczeniami ogólnorozwojowymi dla początkująch. Powodzenia!

 

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Batony proteinowe - hit czy kit

Czytaj następny

Ebook: "Perfekcyjny wygląd - kulturystyka i fitness"

Komentarze

Dla Ciebie

Opis ćwiczeń Pilates

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).