Niedziela, Czerwiec 13
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. Rolowanie - najlepszy sposób na sztywne...

wformie24.poradnikzdrowie.pl

Rolowanie - najlepszy sposób na sztywne mięśnie

Rolowanie ciała nie tylko wymasuje mięśnie, ale świetnie poradzi sobie z rozluźnieniem powięzi i będzie bardzo pomocne w walce z cellulitem!

Rolowanie a stretching

Najprościej rzecz ujmując, rolowanie polega na dogłębnym rozluźnianiu mięśni i powięzi, które powodują ból, gdy dojdzie do ich zesztywnienia, spięcia czy sklejenia ze sobą. Powięzi są niezmiernie istotnym elementem budowy mięśni. Otaczają i spinają je w całość oraz dostosowują się do ruchów i pozycji naszego ciała. Kiedy zbyt długo jesteśmy w nieodpowiedniej pozycji, powięzi napinają się, przez co odczuwamy ból. 

Rolowanie pomoże Ci także pozbyć się cellulitu i uelastyczni skórę ciała. W efekcie będzie ona wyglądać zdrowiej, a Twoja sylwetka wysmukli się i stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna.

Rolowanie i stretching dają podobne efekty. Rolowanie jednak zapewni nam więcej korzyści. Przypomina ono klasyczny masaż, z tą różnicą, że do jego wykonania nie będzie Ci potrzebna pomoc fizjoterapeuty. Wałek do rolowania tzw. roller, nie jest drogim gadżetem. Sprzęt bardzo dobrej jakości można zakupić już za ok. 30 zł. Początkujący powinni nabyć jak najbardziej miękki wałek. Po czasie można zaopatrzyć się w twardszy. 

fot. 4f 

Kiedy i jak rolować ciało?

Użycie rollera jest wskazane wtedy, kiedy odczuwasz ból lub innego rodzaju dyskomfort spowodowany spięciem mięśni. Masaż może być też zamiennikiem rozgrzewki przed treningiem, bądź alternatywą dla ćwiczeń rozluźniających mięśnie po ćwiczeniach siłowych i bieganiu. Nawet jeśli nie odczuwasz bólu, czy nie zamierzasz ćwiczyć, możesz użyć wałka w celu ujędrnienia ciała. Rolowanie wspomaga wchłanianie i przyswajanie przez skórę kosmetyków antycellulitowych. Jeśli więc przed rolowaniem użyjesz kremu ujędrniającego, na pewno wzmocni to efekt i szybciej pozbędziesz się "skórki pomarańczowej".

Masaż jednej części ciała nie powinien przekraczać 3 minut. Rolowanie jest czynnością, która powinna być wykonywana powoli i dokładnie.

Pamiętaj jednak! Pod żadnym pozorem nie roluj kości, ani stawów! Grozi to poważnymi urazami.

Dowiedz się, jak poprawnie rolować poszczególne partie ciała.

Korzyści z rolowania

Regularne rolowanie gwarantuje:

  • zmniejszenie bólu mięśni,
  • poprawa wydajności mięśni,
  • lepszy przepływ krwi,
  • uniknięcie sklejenia powięzi i mięśni,
  • szybsza regeneracja po treningu,
  • mniej odczuwalne zakwasy,
  • zwiększenie elastyczności,
  • ujędrnienie skóry,
  • redukcja cellulitu.

Początki rolowania mogą być trudne i bolesne. Jednak będzie to dobry ból, który z czasem zaniknie. Jeśli ćwiczenia będą wykonywane regularnie, napięcie mięśniowe stopniowo będzie zanikać, a Ty poczujesz się w swoim ciele dużo swobodniej, ponieważ ból i sztywność mięśni nie będą Cię już ograniczać. Efekty rolowania nie tylko poczujesz, ale z pewnością też zobaczysz!

Barbara Weiss

Barbara Weiss

Wzdęty brzuch – czy ćwiczenia wystarczą? Czytaj poprzedni

Wzdęty brzuch – czy ćwiczenia wystarczą?

Trening na czczo czy po posiłku? Czytaj następny

Trening na czczo czy po posiłku?

Komentarze

Dla Ciebie

Jak uzyskać płaski brzuch
Pierwsze ćwiczenia Pilates, czyli jak zacząć ćwiczyć
Co jeść przed i po treningu?

Polecamy

Chwile pełne bliskości - konkurs Mama i ja
Akcja: lato 2021 - dieta!

Kategorie

Popularne tagi