Czwartek, Luty 29
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. Pilates jako forma relaksu

pilatesanytime.com

Pilates jako forma relaksu

Pilates nie tylko poprawia naszą sprawność fizyczną, ale również kondycję psychiczną. Jak ćwiczyć, żeby czuć się dobrze i mieć mnóstwo energii do życia?

Pilates dla ciała i duszy

Pilates to ćwiczenia, które usprawnią kondycję fizyczną, a co więcej wzmocnią Twoją odporność. Są doskonałym narzędziem do pracy nad codziennym stresem i nadmiarem obowiązków. Dzięki pilatesowi uwolnisz swoje ciało z wszelkich spięć, a co za tym idzie, Twój umysł również poczuje się lżej. Wszelkie ćwiczenia fizyczne budują dobre samopoczucie, więc i w tym przypadku nie może być inaczej.

Poznaj sześć psychologicznych zalet pilatesu:

  1. Przyspiesza pracę mózgu.
  2. Wzmacnia mięśnie.
  3. Generuje endorfiny.
  4. Wytwarza hormony szczęścia.
  5. Poprawia samopoczucie.
  6. Wprowadza harmonię i spokój ducha.

fot. pieknoumyslu.com

Przykładowe ćwiczenia pilatesowe

Te ćwiczenia pomogą Ci rozpocząć regularny trening pilatesu, który możesz wykonać w domowym zaciszu.

Wzmocnienie brzucha - ćwiczenie proponowane na wzmocnienie brzucha jest bardzo proste i przynosi niesamowite korzyści. W pozycji leżącej ugnij nogi i zbliż je do klatki piersiowej. Obejmij kolana rękoma i krok do kroku wydłużaj plecy. Następnie złącz nogi i unieś je najpierw w górę, a później przed siebie. Jednocześnie rozciągnij ramiona na boki i potrząsaj nimi szybkimi ruchami, pamiętając przy tym o prawidłowym oddechu. Wykonuj do pięciu powtórzeń.

Roll up - w tym prostym ćwiczeniu pracujesz mięśniami brzucha, ramion i nóg. Usiądź na macie i wyprostuj nogi. Kiedy już jesteś w ten pozycji, staraj się dotknąć stóp dłońmi. Powinnaś cały czas utrzymywać napięcie mięśni. Jeśli możesz, utrzymuj pozycję przez 30 sek, a następnie wykonuj wiele powtórzeń.

Wzmocnienie talii - aby wzmocnić talię za pomocą tego ćwiczenia pilates, wykonuj następujące czynności. Usiądź z wyprostowanymi plecami, wyciągniętymi rękoma i rozszerzonymi nogami. Następnie sukcesywnie obracaj cały tułów w prawo, próbując chwycić lewą stopę prawą dłonią. Teraz wykonaj ten sam ruch drugą stroną ciała. Powtórz go około 5 razy z każdej strony lub do czasu, będzie będziesz na tyle zaawansowana/y, to dla ciebie proste.

Pompki - to jedne z najbardziej znanych ćwiczeń. Angażują one całą górną część ciała. Aby wykonać je poprawnie, ułóż się na macie brzuchem do dołu. Następnie oprzyj kolana na macie, trzymając prosto plecy i szyję, aby wykonać unoszenia. Powtórz to ćwiczenie 1o razy. Dla uzyskania dodatkowego oporu możesz wykonać to ćwiczenie na prostych nogach, bez podpierania kolan.

Tonowanie mięśni - aby utrzymać napięcie mięśni ramion i nóg, połóż się na plecach płasko na podłodze. W wygodnej pozycji unieś lekko plecy i prawą nogę tak, aby kolano dotykało lewego ramienia. Zmieniaj strony i zrób to do 10 razy z każdej strony.

Wzmocnienie dolnej części pleców - aby ćwiczyć tę istotną część ciała, połóż się na macie do ćwiczeń twarzą do góry. Następnie wyprostuj ręce, i podpierając się na nich, unieś nogi na około 10 sekund, nie odrywając przy tym pleców od podłogi. Ta aktywność wzmocni dolną część pleców, pozwalając zapobiec urazom podczas innych ćwiczeń w przyszłości. Wykonaj kilka powtórzeń.

Ćwiczenia wykonywane regularnie pomogą Ci się zrelaksować i zachować zdrowy umysł. Podaruj sobie chwilę zdrowia! 

 

BW

BW

Czytaj poprzedni

Dieta na bezsenność

Czytaj następny

Mięśnie brzucha wiadomości ogólne oraz zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).