Środa, Październik 5
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. Z tymi ćwiczeniami przestaniesz się garb...

ZdrowePlecy.net

Z tymi ćwiczeniami przestaniesz się garbić!

Siedzący tryb pracy i brak ruchu - to najczęstsze powody skrzywienia kręgosłupa i nieprawidłowej postawy ciała. Jak temu zaradzić?

Jak ćwiczyć, żeby wzmocnić i wyprostować krzywy kręgosłup?

Poświęć 15 minut dziennie na ćwiczenia, a Twój kręgosłup będzie Ci za to wdzięczny.

Aby ćwiczenia na garbienie się przynosiły spodziewane efekty, ważne jest nie tylko ich regularne wykonywanie, ale także codzienna dbałość o kondycję kręgosłupa. Duże znaczenie ma nasza postawa w trakcie pracy, szczególnie jeśli cały dzień spędzamy za biurkiem.

  • Ściąganie łopatek na krześle

To ćwiczenie możesz wykonywać praktycznie wszędzie. Rozciąga ono przykurczone mięśnie klatki piersiowej i wzmacnia mięśnie grzbietu.

  1. Usiądź na krześle w pozycji wyprostowanej. Zachowaj kąt prosty między łydką a udami oraz udami i tułowiem.
  2. Załóż ręce za kark i powoli ściągaj łopatki do tyłu odchylając łokcie. Jednocześnie naciskaj głową w tył, jakbyś chciał stawić opór rękom.
  3. Po maksymalnym odchyleniu łokci rozluźnij łopatki i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 8 razy.

fot. Wibroterapia

  • Unoszenie hantli w opadzie

Jest to idealne ćwiczenie dla osób z tendencją do grabienia się.

  1. Przygotuj dwa jedno-, dwukilogramowe hantle - połóż je przed sobą na podłodze.
  2. Stań w rozkroku na szerokość barków, ugnij kolana, pochyl tułów ustawiając go równolegle do podłoża. Pośladki wypnij do tyłu. Cały czas utrzymuj proste plecy i wciągnięty brzuch, głowa ma być przedłużeniem tułowia.
  3. Chwyć hantle do obu rąk i unieś je do wysokości klatki piersiowej ściągając jednocześnie łopatki. W trakcie unoszenia ciężarków ręce i łokcie trzymaj blisko ciała.
  4. Następnie opuść hantle aż do wyprostowania rąk. Ćwiczenie powtórz 10 razy w 3-4 seriach.

Zobacz to na filmiku!

Oprócz ćwiczeń tego typu, można zadbać o właściwą postawę na co dzień. Jak to zrobić?

  • Jeśli pracujesz siedząc, zadbaj o ergonomiczny fotel, który ma specjalnie wyprofilowane oparcie i podłokietniki. Jeśli masz powyżej 164 cm wzrostu, warto aby posiadał dodatkowy zagłówek.
  • W czasie pracy rób sobie przerwy. Raz na godzinę wstań i rozprostuj nogi, pospaceruj przez 5 minut.
  • Pamiętaj o rozciąganiu klatki piersiowej - rób głęboki wdech i wypychaj klatkę piersiową do przodu mocno ściągając łopatki.
  • Jeśli masz tendencję do garbienia się, kup tzw. pajączka, który za pomocą dźwięku sygnalizuje nieprawidłową postawę.

Pamiętaj! Bez odpowiednich ćwiczeń i zmiany swoich nawyków, nawet najstaranniej wykonywane ćwiczenia nie wyprostują sylwetki. Warto zacząć od dziś!

Judyta Przybyszewska

Judyta Przybyszewska

Czytaj poprzedni

Joga na dobry początek dnia - powody, dla których warto rozpocząć poranek od jogi

Czytaj następny

Pilates w domu

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).