Poniedziałek, Maj 25
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ciekawostki
  3. Co to jest Pilates?

Co to jest Pilates?

Pilates to metoda ćwiczeń mająca na celu uzyskanie równowagi w ciele. Bywa nazywana "treningiem dobrego samopoczucia". Specjaliści określają Pilatesa jako jedną z najbezpieczniejszych i najbardziej efektywnych form aktywności ruchowej, wpływającej nie tylko na wygląd ciała, ale również na jego odczuwanie. Metoda oparta jest na ponad 500 ćwiczeniach inspirowanych jogą, techniką klasyczną i ćwiczeniami siłowymi.

Ich istotą jest rozciąganie, spinanie i rozluźnianie mięśni, nakierowane na zwiększenie elastyczności, siły, równowagi, harmonii i świadomości swojego ciała. Pilates podnosi nie tylko sprawność fizyczną, niweluje bóle kręgosłupa i stawów, eliminuje złe nawyki oddechowe, poprawia jakość naszego samopoczucia psychicznego. Metodą tą mogą ćwiczyć wszyscy, niezależnie od wieku i poziomu sprawności ruchowej.

Pilates to metoda ćwiczeń, które zyskały już sławę na całym świecie. Często tłumaczy się, że jest to „forma fitnessu stanowiąca połączenie jogi, strechingu i fizykoterapii” i trudno się z tym nie zgodzić jeśli każda formę ruchu nazwiemy fitnessem.

Pilatesa zazwyczaj trenuje się na macie - Matwork Pilates ale też przy użyciu specjalnie do tego zaprojektowanych przez twórcę metody Josepha Pilatesa przyrządów. Te przyrządy to: The Cadillac, Universal Reformer czy Trapeze Table (nazwy angielskie). W Polsce nie ma niestety wielu klubów które pozwoliły by nam szkolić tą metodą i w ten sposób. Zapewne ze względu na rosnące zainteresowanie pilatesem powinno się to niedługo zmienić.

Co nam daje Pilates? Ćwiczenia wydłużają, wzmacniają mięsnie relaksując przy tym całe ciało. Napełniają nas energią. Ćwicząc wyrabiamy sobie nawyk prawidłowej postawy poprzez świadome ułożenie kręgosłupa, głowy, barków oraz miednicy. Uczymy się też prawidłowego oddychania (mało kto wie, ze na co dzień oddychamy niestarannie zapewniając sobie przy tym różnego rodzaju dolegliwości poprzez niedostateczne dotlenienie organizmu). Poprawiamy koordynację ruchową i równowagę. Polepszamy krążenie, uelastyczniamy kręgosłup, stawy barkowe i biodrowe. Zapobiegamy kontuzjom i leczymy nabyte. Przy tym wszystkim uczymy się najważniejszej rzeczy jaka jest świadomość swojego ciała. Ujędrniamy ciało, zadowalamy ducha.

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Mięśnie brzucha wiadomości ogólne oraz zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha

Czytaj następny

Błędy w treningu brzucha

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).