Czwartek, Luty 29
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Odżywianie
  3. Białko, które wzmocni mięśnie po trening...

Elements envato

Białko, które wzmocni mięśnie po treningu

Białko jest niezwykle ważnym elementem diety w życiu każdego sportowca. Okazuje się, że już nie tylko u sportowców. Odżywki białkowe są bowiem coraz popularniejsze u każdego, kto ćwiczy! Więcej o roli białka w życiu aktywnych osób dowiesz się w artykule "Węglowodany i białko w diecie sportowca". 

Dieta w życiu sportowca

Podstawą diety każdego, kto uprawia sport (nie tylko zawodowo!) powinno być białko. Przy regularnych wysiłkach trzeba pamiętać, by spalać tkankę tłuszczową i budować mięśnie. Deficyt białka lub tłuszczu może sprawić, że mięśnie zaczną maleć! Odpowiednie wsparcie mięśni pomoże też uniknąć kontuzji. Co nam w tym pomoże?  Odpowiednia porcja białka! Jeśli nie masz czasu na przygotowywanie zbilansowanych posiłków, odmierzania porcji i dobierania odpowiednich proporcji, to odżywka białkowa może być rozwiązaniem dla Ciebie.

Odżywka białkowa – czy warto

Zacznijmy od tego, że odżywki białkowe są dedykowane wszystkim zawodowym sportowcom. Jeśli jednak uprawiasz sport i chcesz przyśpieszyć regenerację swoich mięśni (lub spalanie tkanki tłuszczowej), to możesz po nią sięgnąć. Odpowiednia odżywka wzbogaca dietę o niezbędną dawkę białka. Jest ono niezwykle potrzebne: jest bowiem podstawowym budulcem mięśni.

Jednak po odżywkę białkową możesz sięgnąć, jeśli Twoja codzienna dieta jest uboga w naturalnie występujący nabiał. Sama odżywka nigdy nie zastąpi zbilansowanej diety! Po suplement sięgaj dopiero, kiedy czujesz, że zaczyna Ci go brakować i gdy ćwiczenia nie przynoszą zamierzonych efektów. Wypite zaraz po treningu przyśpieszą regeneracji mięśni. Jednak, gdy zdecydujesz się na nie dopiero przed snem, możesz mieć pewność, że białko będzie się wchłaniać przez całą noc.

Działania odżywek białkowych

Sięgając po odżywki proteinowe możesz być pewien, że:

  • dostarczą niezbędnych aminokwasów,
  • zniwelują uczucie głodu i zapewnią poczucie sytości na dłużej,
  • przyśpieszą przemianę materii,
  • wspomogą budowanie masy,
  • przyśpieszą regenerację mięśni,
  • pomogą Ci szybciej schudnąć.

Pamiętaj, że podstawą sukcesu są jednak ćwiczenia i regularny trening! Odżywki białkowe powinny być jedynie uzupełnieniem diety, a nie jej podstawą.

Pilates&Fitness

Pilates&Fitness

Czytaj poprzedni

Zgrabne uda – na wyciągnięcie... nogi!

Czytaj następny

Książka: TRENING CORE – płaski brzuch, idealna sylwetka

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).