Poniedziałek, Październik 18
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Odżywianie
  3. Poznaj zasady płaskiego brzucha!

womenshealth

Poznaj zasady płaskiego brzucha!

Odsłoń swoje mięśnie brzucha zaledwie w 30 dni! Sprawdź, jak tego dokonać!

Ukryty sześciopak

Jak uzyskać sześciopak? Receptą jest odpowiednia dieta i ćwiczenia, które uwzględniają tempo procesów metabolicznych. Poznaj kluczowe zasady, które Ci w tym pomogą.

Pij wodę!

Kawa, herbata i sok z kartonu to także płyny, ale nie o to tu chodzi... Musisz pić wodę, żeby się nawadniać i pozwolić swojemu ciału działać tak, jak powinno. Dobrym, nowym zwyczajem będzie wypicie szklanki wody od razu po przebudzeniu. Naukowcy uważają, że ten prosty krok może przyspieszyć Twój metabolizm nawet o 24% przez kolejnych 90 minut. Pij także wodę w ciągu dnia, przynajmniej 2 litry. Kawę czy herbatę oczywiście też możesz! Nie jest to zabronione.

Białko kluczem do sukcesu

Przyjmuje się, że należy je spożywać w prawie każdym posiłku, ponieważ stanowi budulec mięśni. Należy wybierać chude, dobrej jakości białko, pochodzenia zwierzęcego i roślinnego. Według niektórych źródeł dieta na sześciopak na brzuchu powinna zawierać od 1,2 do 2,2 gramów tego składnika pokarmowego na każdy kilogram masy ciała. Jeżeli będziemy przyjmować jego większe ilości (powyżej 3 gramów na kilogram wagi), możemy doprowadzić do uszkodzenia nerek.

fot. Women's health

Top ćwiczenia na brzuch

Mięśnie brzucha są ukryte pod warstwą tkanki tłuszczowejAby ją spalić, należy stosować dietę redukcyjną o ujemnym bilansie kalorycznym. Ponadto warto zadbać o szybki metabolizm, który gwarantują m.in. zielona herbata czy papryczka chili (zawiera kapsaicynę przyspieszającą przemianę materii). Jednak oprócz diety i zdrowych nawyków musimy także zadbać o naszą aktywność fizyczną.

Oto ćwiczenia, które pomogą Ci zbudować wymarzony sześciopak!

  • Klasyczne brzuszki, spięcia mięśni brzucha z dotykaniem kostek, brzuszki skośne, ćwiczenia na mięśnie brzucha na piłce,
  • russian twist,
  • podpór w linii prostej na łokciach,
  • świeca,
  • rowerek w leżeniu na plecach,
  • plank z opuszczaniem bioder.

Co ciekawe trening na sześciopak nie powinien obejmować wyłącznie ćwiczeń na mięśnie brzucha (skośne, proste i poprzeczne). Warto wprowadzić również cardio. Pływanie, bieganie, jazda na rowerze, aerobik, sporty walki pobudzają metabolizm i spalają nadmiar tłuszczu.

 

Judyta Przybyszewska

Judyta Przybyszewska

Czytaj poprzedni

Ćwiczenia z piłką fitnessową (fitball)

Czytaj następny

Krótki trening bez wychodzenia z domu

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).