Niedziela, Grudzień 6
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ciekawostki
  3. Pilates to doskonałe połączenie ciała i...

Pilates to doskonałe połączenie ciała i umysłu

Joanna Zapolska jest trenerem w fitness klubie Maniac Gym, wielokrotną Mistrzynią Polski w gimnastyce sportowej, wicemistrzynią świata w fitness, wykładowcą akademickim i doktorantką AWFiS w Gdańsku.

Ulubione ćwiczenia kobiet

Większość kobiet zdecydowanie stroni od zajęć typu siłowego. To właśnie dla nich rozwijający się aerobik, stanowi interesującą formę aktywności. Popularny aerobik jest rodzajem filozofii życiowej, stylu bycia, "mody na sprawność" i sportową sylwetkę. To nie tylko ćwiczenia fizyczne, to także sposób postępowania mający na celu zwiększenie wydolności fizycznej organizmu, regulacji masy ciała i rozładowania napięcia psychicznego. Spośród wielu różnych proponowanych zajęć można znaleźć formy najbardziej nam odpowiadające, a przede wszystkim o różnym poziomie zaawansowania i intensywności.

W grupie różnych zajęć aerobiku od dłuższego czasu dużą popularnością cieszą się zajęcia wyciszające zwane inaczej cooling. Są to formy wyciszające, uspokajające i odprężające organizm ćwiczących po zajęciach aerobowych, regulujące napięcie mięśni, likwidujące skurcze i poprawiające krążenie krwi w mięśniach, ułatwiając przy tym wypoczynek. Do tej grupy zalicza się takie formy jak stretching, pilates oraz jogę z różnymi jej odmianami czyli hatha - jogę czy power jogę.

Stretching pomaga nam w uelastycznieniu mięśni, zwiększeniu ruchomości stawów, zmniejszeniu napięcia mięśniowego. W części wstępnej rozciąganie dynamiczne przygotowuje organizm ćwiczącego do dalszej części zajęć. W końcowej części treningu rozciąganie ułatwia wypoczynek, regulując napięcie mięśni, likwidując skurcze i poprawiając krążenie krwi w mięśniach. Oprócz powyższego rozciąganie jest doskonałym ćwiczeniem odprężającym, uspokajającym i ochładzającym cały organizm po wysiłku.

Inne ulubione aktywności

Od kilku lat nowością jest Pilates obejmujący niemal 500 ćwiczeń, który poprzez ćwiczenia jest próbą połączenia ciała i umysłu. Taka forma likwiduje napięcia wywołane stresem, siedzącym trybem życia, zwiększa energię życiową, siłę i gibkość ciała.. Ćwiczenia Piltes wykonuje się ruchem wolnym z zaznaczeniem świadomości wykonywania każdego z nich.

Kolejne hity to Power joga i Hatha-joga. Są połączeniem połączeniem jogi z ćwiczeniami gibkościowymi, oddechowymi stosowanymi w końcowej części większości zajęć aerobiku. Metoda szczególnie polecana dla osób zestresowanych, niewytrenowanych, które dopiero rozpoczynają uczęszczanie na zajęcia na których to chcą przede wszystkim odpocząć i zrelaksować się. Zajęcia wymagają jednak od uczestników dużej koncentracji i "wsłuchiwania się" w rytm własnego ciała.

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Mięśnie brzucha wiadomości ogólne oraz zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha

Czytaj następny

Kawa – naturalna ,,przedtreningówka”?

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).