Niedziela, Styczeń 23
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Akcesoria
  3. Smukłe nogi ze stepperem

Elements envato

Smukłe nogi ze stepperem

Stepper to domowa maszyna do ćwiczeń, która pomoże Ci w uzyskaniu smukłych nóg i jędrnych pośladków! Jest ono bardzo popularne, a efekty mówią same za siebie!

Stepper – czym właściwie jest

Jeśli myślisz nad uzupełnieniem swojej domowej siłowni, to stepper zdecydowanie powinien się znaleźć na Twojej liście! Do jego zalet niewątpliwie należy niewielki rozmiar i niska cena. Jego podstawowa wersja składa się tylko z dwóch pedałów, na których układamy stopy.

Ćwiczenia na stepperze przypominają chodzenie po schodach (lub wspinaczkę pod górkę, zależy od modelu i poziomu). Warto tutaj poznać kilka ich modeli:

  • prosty – na którym ćwiczenia przypominają wchodzenie po schodach, a do pracy angażowane są te same mięśnie;
  • skrętny – do ćwiczeń angażowane są dodatkowo mięśnie skośne i wewnętrzne ud,
  • z linkami – oprócz nóg ćwiczymy również ręce,
  • boczny – angażuje do pracy niemal wszystkie mięśnie, do tego ćwiczy równowagę,
  • kolumnowy – pozwala na ćwiczenia aerobowe, idealne dla osób z dużą nadwagą.

Ćwiczenia na stepperze

Regularne treningi to gwarantowany sukces w uzyskaniu smukłych nóg i pełnych, jędrnych pośladków. Na początku sprawdzą się 3 serie tygodniowo po 20 minut. Jednak z czasem warto wydłużyć trening, żeby uzyskać lepsze efekty!

Jak każdy trening, tak samo też ten na stepperze trzeba poprzedzić rozgrzewką. Rozgrzewa ona mięśnie, przygotowuje je do wysiłku i zmniejsza ryzyko kontuzji. 10-15 minut przed treningiem wystarczy, by odpowiednio się zabezpieczyć przed niechcianym bólem. Równie ważna jest też wyprostowana sylwetka i miarowy oddech. Przy ćwiczeniu łopatki powinny być ściągnięte – a brzuch wciągnięty.

Szybko zauważysz, że ćwiczenia na stepperze są łatwe i przyjemne. Jeśli nie lubisz zbytnio się męczyć, to jest to rozwiązanie idealne dla Ciebie! Sprawdź, jak mogą wyglądać ćwiczenia na stepperze lub schodach:

 

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Zdrowe tłuszcze

Czytaj następny

Opis treningu w ćwiczeniach pilates

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).