Niedziela, Styczeń 24
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ciekawostki
  3. Przyśpiesz swoją regenerację po treningu

Elements envato

Przyśpiesz swoją regenerację po treningu

Każdy plan treningowy powinien uwzględniać regenerację. To właśnie dlatego np. mięśni brzucha nie ćwiczy się codziennie. Dlaczego? Ponieważ mięśnie rosną w trakcie regeneracji i odbudowy włókien mięśniowych, a nie w trakcie samego treningu. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, dzięki którym znacznie przyśpieszysz regenerację i wzrost mięśni.

Podstawa to… sen

Sen jest ważny dla każdego. To właśnie wtedy całe nasze ciało odpoczywa i się regeneruje. Nie będziemy tutaj pisać o magicznych ośmiu godzinach, które pomogą ze wszystkim. Najważniejsza jest bowiem jego jakość! Jeśli fazy Twojego snu przebiegają prawidłowo, to nawet cztery kolejne noce z ograniczeniem snu do 6 godzin mogą znacznie zaburzyć metabolizm, apetyt, nastrój, a przy tym negatywnie wpłynąć na regenerację organizmu.

Trening zaczyna się w kuchni

W walce o wymarzoną sylwetkę bardzo ważna jest również odpowiednia dieta. Sportowcy muszą szczególną uwagę zwracać na białko, złożone węglowodany, tłuszcze i odpowiednie mikroelementy. Więcej o zdrowych tłuszczach przeczytasz TUTAJ. Szczegóły dotyczące układania diety dla sportowców poznasz TUTAJ  i TUTAJ. Trzeba wiedzieć, że wysiłek sprzyja utracie cennych składników mineralnych, które trzeba uzupełnić z nadwyżką. Nie wiesz co jeść przed i po treningu? Koniecznie sprawdź nasz poprzedni artykuł – TUTAJ. Dowiesz się tam między innymi, że sukces to zaledwie 30% treningu, a 70% diety.

Masaż nie tylko dla przyjemności

Odpowiedni masaż to doskonały sprzymierzeniec w regeneracji. Relaksuje oraz:

  • redukuje napięcie mięśni,
  • poprawia elastyczność mięśni,
  • pomaga zachować prawidłową ruchowość stawów, a tym samym zapobiegać niektórym kontuzjom,
  • wspiera prawidłowy przepływ krwi i limfy,
  • może zmniejszyć zakwasy i bolesność mięśni.

Poza tym masaż to idealny sposób na redukcję stresu i obniżenie ciśnienia. Niektórzy sportowcy zapewniają, że podobny efekt może przynieść używanie foam rollerów czy piłeczek lacrosse. Cechują się one dużą dostępnością i przystępną ceną, więc każdy może zadbać o ich obecność w swojej domowej siłowni. Poza tym mają jeszcze jedną zaletę: można ich używać samodzielnie!

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Kawa – naturalna ,,przedtreningówka”?

Czytaj następny

Pilates z obręczą

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).