Środa, Październik 16
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ciekawostki
  3. Mity treningowe – znasz je wszystkie?

Men Way

Mity treningowe – znasz je wszystkie?

Wszędzie tam, gdzie jest duże grono zainteresowanych, pojawiają się mity. Większość z nich na pewno wszyscy słyszeliście. Kto jednak wiedział, że jest to mit, który należy zbyć śmiechem i nie wprowadzać w życie? Przedstawimy Wam kilka najczęściej powielanych mitów.

Trening uniwersalny

Aśka ma piękny, płaski i umięśniony brzuch? Dobrze, że znamy już jej zestaw ćwiczeń! Bierzemy więc matę i codziennie powtarzamy ćwiczenia, by następnie przyjrzeć się sobie w lustrze i… nie zauważyć efektów! Brzmi znajomo? No niestety, nie każda aktywność, która działa na naszego przyjaciela zadziała na nas. Mięśnie każdego z nas reagują inaczej, tak samo jest z organizmem: jeden lepiej, drugi gorzej znosi wysiłek. Dlatego przed uwierzeniem w „cudowny trening” warto sprawdzić, które ćwiczenia przełożą się na nasze najlepsze wyniki.

Dzień nóg

Oczywiście o osobach, które zapominają o dniu nóg już nie raz było głośno. Wiecie jednak, że o tej partii ciała nie można zapomnieć nawet przy regularnym bieganiu? Mięśnie trzeba rozciągać i poświęcić im sporo uwagi. Budowanie formy bez skupieniu się na nogach nie ma najmniejszego sensu. Pamiętajmy, że to one podnoszą największy ciężar: nas.

Cardio na odchudzanie

Skusiliście się kiedyś na trening cardio, by jak najszybciej spalić kalorie i zgubić zbędne kilogramy? To jednak nie jest najlepszy sposób… Znacznie więcej kalorii spalimy i lepsze efekty uzyskamy w czasie treningów interwałowych. Co ciekawe, po takiej formie ćwiczeń nasz organizm spala kalorie nawet w czasie odpoczynku. To chyba dobry interes, prawda?

Trening, trening, trening…

Znasz osoby, które ćwiczą do granic możliwości? Może wierzą, że w taki sposób szybciej osiągną zamierzone efekty? To straszny mit: krzywdzący i zniechęcający. Wbrew pozorom po regularnych ćwiczeniach i odpowiednim odpoczynku efekty będą szybciej zauważalne. No i nie będzie ryzyka, że szybko się zniechęcimy. Bo nic innego, jak regularność, jest naszym sprzymierzeńcem! Pamiętajcie jednak, że bez odpoczynku nasz organizm nie będzie mógł się zregenerować i wszystkie te poty będą wylane na marne.  

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Mięśnie brzucha wiadomości ogólne oraz zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha

Czytaj następny

Bieganie - prostsze niż myślicie

Komentarze

Dla Ciebie

Historia pilatesu

Polecamy

Philips Sonicare

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę LastLevel i Zaufanych Partnerów firmy LastLevel do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy LastLevel i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).