Czwartek, Kwiecień 9
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. Krótki trening bez wychodzenia z domu

Elements envato

Krótki trening bez wychodzenia z domu

Zamknięte siłownie nie oznaczają, że musimy rezygnować z aktywności fizycznej! Coraz więcej trenerów personalnych pokazuje swoje propozycje na ćwiczenia w domu. Znalazły się nawet takie, które angażują papier toaletowy. Może i brzmi to zabawnie ale koniecznie zobacz, jak zadbać o swoją formę w domowym zaciszu.

7 minut treningu dla podkręcenia metabolizmu

Dobrą propozycją w takich chwilach może być błyskawiczny trening, który podkręci Twój metabolizm na resztę dnia. Oczywiście wiąże się to z kilkoma zasadami, których koniecznie trzeba przestrzegać. Znasz je wszystkie?

  • Ćwiczenia powinny być złożone – to pora na zrezygnowanie ze zwykłych przysiadów lub pompek.
  • Wszystkie przerwy muszą zostać maksymalnie skrócone.
  • Intensywność całego treningu musi odbywać się na najwyższych obrotach.
  • Regularność to podstawa – ciągły postęp i coraz trudniejsze ćwiczenia zapewnią nam coraz lepsze efekty.
  • Idealnie sprawdzą się tutaj treningi interwałowe i według systemu HIIT: połączenie ich obu zapewni Ci najlepsze i najszybsze rezultaty.

7 minut ćwiczeń – jakich efektów się spodziewać

Takie krótkie treningi przede wszystkim zwiększą wydolność ciała, zapewnią lepszą ruchowość stawów i wyrzeźbią mięśnie. Jeśli do ćwiczeń dołożysz odpowiednią dietę, to zauważysz spadek tkanki tłuszczowej, a tym samym wagi! Jest to więc idealny środek w dążeniu do idealnej sylwetki. 7 minut to mało czasu, prawda? Warto więc znaleźć dla siebie chwilę na trening i zadbać o ciało!

Kilka ćwiczeń

  • Dżdżownica.

Może i brzmi zabawnie ale to ćwiczenie pozwoli Ci zaangażować jednocześnie pracę wielu mięśni. W celu jego wykonania wykonaj skłon do przodu. Oprzyj dłonie na podłodze i wtedy „idź” nimi do przodu, aż Twoje ciało znajdzie się w prostej linii. Z takiej pozycji zejdź do „deski” (cały czas trzymając dłonie oparte na podłodze) i przejdź nogami do rąk! Taki naprzemienny spacer zadba o mięśnie nóg, rąk i oczywiście brzucha, co maksymalizuje jego korzyści.

  • Unoszenie bioder z leżenia na boku.
  • Przysiady (z wspięciem na palce).
  • Przeskakiwanie przeszkód.
  • Marsz/trucht w miejscu.
  • „Deska” z unoszeniem na zmianę nóg.

Nasze propozycje dotyczą osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z ćwiczeniami. Kiedy je wypróbujesz?

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Pilates czy joga?

Czytaj następny

Jak uzyskać płaski brzuch

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).