Czwartek, Grudzień 1
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. Pilates z piłką - najlepszy trening na b...

5minut dla zdrowia

Pilates z piłką - najlepszy trening na brzuch, kręgosłup i uda!

Potrzebujesz urozmaicenia w codziennych ćwiczeniach? Poznaj trening pilates z piłką!

Nowe doznania w pilatesie

Piłka to jeden z wielu przyrządów, który jest doskonałym uzupełnieniem zestawu ćwiczeń. Pomoże nam nie tylko przy wzmocnieniu wszystkich partii ciała, ale także przy wyszczupleniu sylwetki.  

Ćwiczenia z piłką to forma aktywności, która jest dla wszystkich. Zarówno osoby młodsze, jak i starsze będą zadowolone z treningu. Odpowiednio dobrany zestaw ćwiczeń nie będzie nadmiernie obciążający, co jednak nie oznacza, że skuteczność takich zajęć jest niska, wręcz przeciwnie.

fot. Fakt

3 partie = 3 ćwiczenia

Brzuch, uda i kręgosłup - te partie ciała z pomocą piłki staną się Twoim atutem! Zobacz, jak wykonać trening!

  • Pilates z piłką na kręgosłup

To ćwiczenie jest bardzo proste! Polega na toczeniu się na piłce. Wystarczy, że klękniesz przed piłką gimnastyczną i oprzesz się o nią brzuchem. Następnie należy przetoczyć się przez piłkę, tak aby na samym końcu dłonie dotykały podłogi, a łydki lub kolana piłki. Kręgosłup powinien być wyprostowany, kość ogonowa podwinięta, a pępek przyciągnięty do kręgosłupa. W takiej pozycji należy wytrzymać jak najdłużej. Cały ciężar ciała przenoszony jest w tym ćwiczeniu na dłonie. Przy wykonywaniu takiego ćwiczenia pilates istotne jest, aby dolna część kręgosłupa nie wyginała się w stronę podłogi, głowa nie zwisała, a barki nie przybliżały się do uszu.

fot. Zdrowe Plecy

  • Pilates z piłką na brzuch

Wiedziałeś o tym, że siedząc na piłce, możemy wzmacniać mięśnie brzucha?! Bardzo istotne jest tutaj odpowiednie poruszanie właściwą częścią ciała. Należy usiąść wygodnie na piłce gimnastycznej, z szeroko rozstawionymi nogami. Ważne jest, aby przytwierdzone stopy do podłogi nie ślizgały się. Jeżeli ma to miejsce, można pod nie położyć matę. Następnie musimy wciągnąć brzuch, tzn. przyciągnąć pępek do kręgosłupa i powoli zacząć poruszać biodrami w lewo, a później w prawo. Cała trudność ćwiczenia polega na tym, iż przy poruszaniu biodrami tułów oraz głowa powinny być nieruchome. Warto pamiętać także o prawidłowym utrzymywaniu pleców w pozycji prostej. Następnie poruszamy miednicą do przodu i do tyłu, a na końcu wykonywać koliste ruchy biodrami. Najlepiej ok. 10 powtórzeń.

Zerknij na filmik i wypróbuj ten trening, a nie pożałujesz!

  • Ćwiczenia z piłką na uda i pośladki

Ćwiczenia z piłką fitness skutecznie wzmacniają mięśnie ud i pośladków, czyli kolejne obszary, które większość z nas chciałaby ujędrnić.

Kładziemy się na plecach, pięty opieramy na piłce, kolana zginamy pod kątem 90 stopni. Nasze ręce rozluźniamy i układamy wzdłuż tułowia, popychamy piłkę i jednocześnie unosimy biodra, w taki sposób, żeby ciało tworzyło prosta linię, od kolan, po szyję. Następnie napinamy pośladki i mięśnie brzucha. W tej pozycji wytrzymujemy ok. 3 sekundy i wracamy do pozycji wyjściowej.

Pozornie, trening z piłką fitness wydaje się być wyłącznie zabawą. Oczywiście, ćwicząc w ten sposób, z całą pewnością będziesz się świetnie bawić, ale możesz mieć pewność, że na drugi dzień, odczujesz tego efekty. 

Judyta Przybyszewska

Judyta Przybyszewska

Czytaj poprzedni

Ile posiłków jeść w ciągu dnia?

Czytaj następny

Najważniejsze zasady rehabilitacji po operacji jamy brzusznej

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).