Niedziela, Styczeń 24
Pilates&Fitness Logo
  1. Pilates&Fitness
  2. Ćwiczenia
  3. Bieganie - prostsze niż myślicie

Elements envato

Bieganie - prostsze niż myślicie

Bieganie jest na szczęście aktywnością, która ciągle cieszy się u nas dużą popularnością. Na każdym kroku możemy zobaczyć specjalnie organizowane biegi czy maratony. Dotyczy to biegaczy na każdym stopniu zaawansowania.

Planowanie w bieganiu

Bieganie, tak samo, jak każda inna aktywność fizyczna wymaga od nas wysiłku i planowania. Sami pewnie zauważyliście, że bieganie w wolnym czasie nie ma przekładu na rzeczywistość. Dlatego, zwłaszcza na początku, trzeba się zastanowić nad tym jaka pora będzie dla nas najlepsza. Nie warto zmuszać się do porannego treningu, bo nasz znajomy zapewnia, że dostarczy to energii na cały dzień. Może się okazać, że popołudniowe i wieczorne bieganie będzie dla nas lepszym rozwiązaniem. Zwłaszcza, jeśli ktoś lubi dłużej pospać. Rozplanowanych treningów będzie nam wygodniej przestrzegać, niż wykorzystywania wolnych chwil.


(fot. Kuchnia Wrzoska )

Małe kroki, dobry początek

Pierwsza zasada przy każdej aktywności fizycznej to mierzenie swoich sił na zamiary. Nie możemy na początku przegiąć: wysiłek powinien być dostosowany do możliwości. Stopniowe zwiększanie długości i intensywności treningu pomoże nam uniknąć kontuzji i umożliwi śledzenie postępów. Idealnym rozwiązaniem na sam początek może być marszobieg: z czasem będziemy w stanie więcej biegać, niż maszerować. Taki start pomoże naszemu ciału nabrać kondycji i przyzwyczai je do nowej aktywności. Wyznaczenie konkretnego celu i śledzenie postępów pozwoli nam zachować motywację do dalszych treningów.

Oczywiście zainwestowanie w drogi, profesjonalny sprzęt możemy zostawić na dalszy okres. Jedyne, czego potrzebujemy na początek to porządne buty (te do biegania różnią się od zwykłych adidasów) i wygodny strój. Wszystko inne to tylko dodatki – zawsze będzie czas na to, by się w nie zaopatrzyć.

Punkty obowiązkowe

Bez tego oczywiście ani rusz. Rozgrzane mięśnie dużo lepiej – i bezpieczniej! – zniosą wysiłek fizyczny. Rozgrzewka pomoże nam uniknąć kontuzji i przygotować się do treningu. Do tego to właśnie ten punkt pozwoli na szybszą regenerację po biegu. Innym idealnym dodatkiem do biegania mogą być zajęcia z jogi czy pilatesu – mocne mięśnie nóg i brzucha nie tylko sprawią, ze nasza sylwetka będzie się lepiej prezentować. Przede wszystkim poprawią naszą postawę i pozwolą uniknąć poważnych kontuzji.

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

3 ćwiczenia wzmacniające plecy

Czytaj następny

Aerobiczna szóstka Weidera, czyli doskonały zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).